کد خبر: ۹۲۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۹ 12 September 2015

رئیس جمهور آمریکا در واکنش به رای گیری مجلس نمایندگان درخصوص برجام گفت: اکنون باید مشغول اجرا و راستی آزمایی شویم.

واکنش اوباما به رای گیری مجلس نمایندگان آمریکا درخصوص برجامتابناک گیلان و به نقل از رویترز، کاخ سفید متن بیانیه باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا را در واکنش به رای گیری امروز برجام در مجلس نمایندگان آمریکا، منتشر کرد.

اوباما در واکنش به رای گیری در مجلس نمایندگان گفت: اکنون ما باید مشغول کار مهم اجرا و راستی آزمایی این توافقنامه شویم تا ایران نتواند به دنبال سلاح هسته ای باشد. در اجرای این توافقنامه، ما فصل تازه ای از رهبری آمریکا برای دنبال کردن جهانی امن تر و امید بخش تر را نگارش می کنیم.

در بیانیه باراک اوباما آمده است: رای امروز در مجلس نمایندگان آمریکا تازه ترین علامتی است که خاطر نشان می کند هر چقدر اعضای کنگره توافقنامه تاریخی با ایران را که مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته ای می شود بیشتر مطالعه کنند، حمایت آنها از این توافقنامه نیز بیشتر خواهد شد.

وی افزود: درحالیکه ما سرنوشت ساز ترین بحث امنیت ملی از زمان تصمیم به تهاجم به عراق را خاتمه می دهیم، من خشنودم که قانونگذاران آمریکایی به ریاست نانسی پلوسی، رئیس دموکرات های مجلس نمایندگان دقت به خرج دادند تا تصمیمشان درباره توافقنامه مبتنی بر ابعاد مثبت آن باشد و اکنون این نمایندگان درحال پیوستن به همپیمانان و شرکای ما در سراسر جهان هستند، همان همپیمانانی که درحال برداشتن گام هایی اند که اجازه اجرای این توافقنامه بلند مدت و جامع را می دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار