معاون خدمات شهری شهردار تهران گفت: مشکلی با خالی ماندن طبقه دوم قبور قطعه هنرمندان در بهشت زهرا (س) نداریم و تصمیم گیری نهایی با وزارت ارشاد است.
کد خبر: ۹۲۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷ 11 September 2015
مجتبی عبداللهی درباره قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س)، اظهار داشت: قطعه هنرمندان در بهشت زهرا(س) در سال 71 تعیین شد و تاکنون بیش از یک هزار هنرمند کشورمان که به گردن جامعه حق دارند در آن مسکون هستند.
وی با اشاره به اینکه  از ابتدا قرار بود قبور این قطعه دو طبقه باشد، افزود: طبق مصوبه شورای شهر تهران تعیین هنرمندان و مجوز دفن آنها در این قطعه با معرفی نامه از سوی وزارت ارشاد و معاونت هنری صورت می‌پذیرد.
معاون خدمات شهری شهردار تهران تصریح کرد: اخیراً صحبتی شد تا در طبقه دوم این قطعه که همه آنها خالی است، با معرفی وزارت ارشاد طبق روال گذشته و با هماهنگی خانواده‌های متوفی دفن شده، متوفی جدید در طبقه دوم دفن شود.
وی عنوان کرد: البته پیرو بازدیدی که چندی پیش از این قطعه داشتم و با توجه به تأکیدات شهردار تهران تمهیدات مدیریتی پیش‌بینی شده تا ظرفیت این قطعه افزایش یابد تا هیچ مشکلی در ارتباط با تدفین هنرمندان نداشته باشیم.
عبداللهی اظهار داشت: ظرفیت‌هایی اطراف این قطعه وجود دارد که با اقدامات صورت گرفته به ظرفیت کنونی این قطعه اضافه شده است. البته امیدواریم هنرمندان هم در صحت و سلامت کامل باشند و ما شاهد حضور پررنگ آنها در جامعه باشیم.
وی ادامه داد: البته معنی و مفهوم توضیحات بنده این نیست که در فازهای جدیدی که برای بهشت زهرا (س) پیش بینی خواهیم کرد برای نام‌آوران، هنرمندان و افراد خاص جامعه براساس مصوبه شورای شهر تهران جایی را پیش‌بینی نکنیم، به طور حتم در فضاهای جدید برای این قشر از جامعه با توجه به تکلیفی که براساس مصوبه شورای شهر پیش‌بینی شده فضای مناسبی در نظر‌گرفته می‌شود. 
معاون خدمات شهری شهردار تهران با بیان اینکه برای تدفین این قشر از جامعه در بهشت زهرا (س) هزینه‌ای از خانواده‌هایشان دریافت نمی‌شود، گفت: از ابتدا قرار بود این قطعه دو طبقه باشد اما اگر قرار باشد طبقات دوم آن افراد عادی دفن شوند ماهیت هنرمندان از بین می‌رود، بنابراین براساس مخالفت خانواده‌های دفن شده یا باید طبقات دوم خالی بماند و یا اگر قرار است تصمیمی صورت پذیرد مختص هنرمندان باشد.
به گفته عبداللهی؛ ما با اینکه طبقه دوم این قطعه خالی بماند مشکلی نداریم اما تصمیم نهایی در این رابطه را وزارت ارشاد خواهد گرفت.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار