مدیر انجمن فیلم کوتاه شیراز گفت: فیلم "زیر درختان زیتون" ساخته عباس کیارستمی ۱۸ شهریورماه در شیراز اکران می‌شود.
کد خبر: ۸۹۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵ 06 September 2015
تابناک فارس به نقل از تسنیم:محسن مقدم  با اشاره به پخش فیلم "زیر درختان زیتون" ساخته عباس کیارستمی در شیراز اظهار داشت: این فیلم چهارشنبه 18 شهریور‌ماه ساعت17:30 در تالار حافظ شیراز پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه فیلم "زیر درختان زیتون" سال 73 ساخته شده است عنوان کرد: این فیلم به نوعی پاره سوم از  فیلم‌های سه‌گانه زلزله ساخته کیارستمی است و دو فیلم دیگر این سه‌گانه نیز  "خانه دوست کجاست؟" و " زندگی و دیگر هیچ" نام دارند.

مقدم افزود: این فیلم نامزد دریافت نخل طلای جشنواره کن بوده و در جشنواره شیکاگو موفق به کسب هوگو نقره‌ای، در جشنواره سائوپائولو برزیل جایزه منتخب تماشاگران و در جشنواره وایادولید اسپانیا جایزه خوشه طلایی را کسب کرده است.

وی درباره داستان این فیلم گفت: کارگر جوانی که در روستایی در اطراف رودبار زندگی می‌کند به دختری علاقه داشته و از او خواستگاری کرده است. خانواده دختر به این دلیل که کارگر جوان، خانه و کاشانه‌ای از خود ندارد با این ازدواج مخالفت کرده‌اند‌ اما با وقوع زلزله‌ای در روستا شرایط تغییر می‌کند.

عباس کیارستمی فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده، کارگردان، کارگردان هنری، تدوین‌گر و عکاس بین‌المللی از سال 1359 در عرصه سینما فعالیت می‌کند. وی تاکنون بیش از 40 فیلم سینمایی،  فیلم کوتاه و مستند ساخته است و از مهم‌ترین آثار وی می‌توان  به "خانه دوست کجاست؟"، "کلوزآپ"، "سه‌گانه زلزله"، "باد ما را خواهد برد" و  "کپی برابر اصل" اشاره کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار