آیت الله طباطبایی نژاد گفت: صنعت چاپ در شرایط تحریم؛ علاوه بر اشتغال زایی باعث توسعه فرهنگ می‌شود.
کد خبر: ۸۹۵۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸ 03 September 2020

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار پیشکسوتان صنعت چاپ استان اصفهان، چاپ را تسهیل‌گر انتقال حرف و پیام دانست گفت: است و ارزش و اهمیت این رشته صنعتی به همین دلیل است.
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه چاپخانه داران کار بزرگ فرهنگی انجام می‌دهند افزود: اشتغالی که مستقیم و غیرمستقیم بوسیله فعالان صنعت ایجاد می‌شود و کمک به فرهنگ جامعه اسلامی بسیار ارزشمند است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم در این دیدار با اشاره به اینکه صنعت چاپ وابستگی به نفت را کم و اشتغال زایی ایجاد می‌کند گفت: چاپخانه داران استان گاهی تا ۳۰۰ نفر را مشغول به کار کرده و در سه شیفت کاری فعالیت دارند و در زمینه صنعت چاپ و بسته بندی وابستگی بسیار کمی به خارج از کشور داریم.
حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی با بیان اینکه در شهرستان اصفهان ۲۵۰ چاپخانه فعال وجود دارد، گفت: به غیر از شهرستان اصفهان، در استان هم همین تعداد چاپخانه در زمینه چاپ، لیتوگرافی، بسته بندی مشغول فعالیت هستند.
وی موضوع بسته بندی را از کارکرد‌های صنعت چاپ دانست و گفت: ظرفیت‌های بسیار زیادی در زمینه چاپخانه‌های در استان به ویژه در خصوص بسته‎بندی وجود دارد که با حمایت از بخش خصوصی این بخش می‌تواند کشور را در رهایی از وابستگی و ایجاد اشتغال کمک کند.
در این جلسه همچنین اعضای هیئت مدیره چاپخانه داران مسائل و دغدغه‌های خود را بیان کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :