رئیس سازمان دامپزشکی کشور خبر داد
صفری در ادامه سخنان خود استان البرز را یکی از استان‌های مهم کشور در حرفه دامپروری عنوان کرد و افزود: دامپزشکی نقش مهمی در کمک به اقتصاد دامپروری و سلامت دام و سلامت غذا دارد.
کد خبر: ۸۷۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴ 02 September 2015
رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با اشاره به اجرایی شدن طرح صدور پروانه بهره‌برداری دامپروری در کشور گفت: براساس تدابیر اندیشیده شده این طرح طی هفته آینده و به صورت آزمایشی در دو استان تهران و قزوین به مرحله اجر در خواهد آمد.
محمدرضا صفری بعد ازظهر امروز در حاشیه بازدید از بزرگترین آزمایشگاه دامپزشکی کشور واقع در کرج و بیمارستان دامپزشکی و دفتر نظام دامپزشکی استان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برای اجرایی شدن این طرح تدابیر و برنامه‌ریزی‌های اساسی اندیشیده شده است که از مهمترین اهداف اجرای این طرح نظارت بر نحوه فعالیت‌های دامپروری است.
وی افزود: در این راستا  و با الکترونیکی شدن صدور پروانه‌های بهره‌برداری، هر کجا از کشور که پروانه‌ای صادر شود، در همان لحظه آن پروانه توسط نظام دامپزشکی، سازمان دامپزشکی و جهاد کشاورزی به صورت مونیتورینگ مشاهده و نظارت می‌شود.
این مسئول در ادامه سخنان خود با اعلام اینکه 33 هزار نفر عضو سازمان نظام دامپزشکی کشور هستند،‌ تأکید کرد:  از این تعداد 15 هزار نفر از آن‌ها را دامپزشکان تشکیل می‌دهند.
رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور در بخشی دیگر از سخنان خود به برگزاری سمینارهای مختلف آموزشی و کنگره‌های علمی و ارایه خدمات رفاهی و همچنین رسیدگی به تخلفات فعالان در امور دامپزشکی و دفاع از حقوق دامپزشکان اشاره کرد و گفت: برگزاری این جلسات و گردهمایی‌ها با هدف ارائه خدمات و از مهمترین وظایف سازمان نظام دامپزشکی است.
صفری با بیان اینکه اجرای نظام جامع دامپروری کشور از سال 1388 لازم‌الاجرا بوده،‌ تأکید کرد: از تمامی ابعاد مختلف قانون نظام جامع دامپروری  قانون صدور پروانه‌ها بر عهده این نظام گذاشته شده است.
صفری با تأکید بر اینکه اجرا و نظارت برای دولت بسیار سخت است لذا در این زمینه دولت تنها نظارت داشته و در راستای ارتقای کیفیت خدمات مناسبی را ارائه می‌دهد.
صفری از مهمترین اهداف صدور پروانه را ارتقای تولید سلامت عنوان کرد و گفت: با توجه به حساسیت موضوع و  کاهش رخدادها در حوزه دامپروری لذا حوزه نظارت بر عهده دولت است تا بتوانیم علاوه بر کنترل و نظارت بیشتر در ارتقاء سلامت جامعه نیز اقدامات مناسبی را انجام دهیم.
رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور صدور پروانه‌های دامداری‌ها، مرغداری‌ها و واحدهای تولیدی را از جمله وظایف نظام دامپزشکی عنوان کرد و بیان داشت:  این قانون تا شهریور سال گذشته در 10 استان اجرایی شده بود و هم اکنون در 30 استان کشور اجرایی شده است.
وی در ادامه سخنان خود از واگذاری صدور پروانه‌ها به بخش خصوصی خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده صدور پروانه کلینیک‌های دامپزشکی، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه دامپزشکی نیز به این نظام سپرده می‌شود.
صفری با اعلام اینکه همچنین تعیین صلاحیت حرفه‌ای فعالیت در بخش دامپزشکی و تعیین ظرفیت کار بخشی از اولویتهایی است که باید در تمام کشور به مرحله اجرا درآید، افزود: این طرح هم اکنون در چند استان کشور عملیاتی شده است.
وی ادامه داد: در اجرای این طرح، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای ورود به بازار کار باید از مسیر تعیین صلاحیت حرفه‌ای عبور کنند و تا بتوانند وارد آن حرفه شوند.
رئیس سازمان نظام دامپزشکی گفت: این طرح برای فارغ التحصیلان بسیار موثر بوده و سبب ارتقای شأن حرفه‌ای و خدمات رسانی بیشتر  خواهد شد.
صفری در ادامه سخنان خود استان البرز را یکی از استان‌های مهم کشور در حرفه دامپروری عنوان کرد و افزود: دامپزشکی نقش مهمی در کمک به اقتصاد دامپروری و سلامت دام و سلامت غذا دارد.
وی ادامه داد: در بازدیدهایی که توسط کارشناسان از حوزه‌های مختلف دامپروری این استان انجام شده است رضایت و گزارش مثبت ارائه شده است.
به گفته وی 650 نفر در بخش‌های مختلف دامپزشکی در البرز فعال هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار