مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: 50 رشته صنایع دستی در استان فعال است و به همین دلیل باید این صنایع در عرصه بین المللی خود را نشان دهد.
کد خبر: ۸۵۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴ 30 August 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،آدینه محمد سویدانلویی از پویا شدن صنایع دستی استان خبر داد و گفت:مهم ترین برنامه این اداره کل آموزش های نوین است که بتوان صنعت گران را از وضعیت سنتی خارج کرد.
وی گفت:این مهم در قالب آموزش در زمینه بازاریابی نوین و تجارت الکترونیک تحقق می یابد که از این طریق امکان عرضه تولیدات صنایع دستی به بازارهای خارجی وجود دارد.
وی با بیان اینکه بتازگی یکی از رشته های صنایع دستی که مسگری و منسوخ شده بود در شیروان شناسایی و احیا کردیم.
سویدانلویی افزود:در حوزه میراث فرهنگی بنا داریم یک پایگاه مطالعاتی بین المللی را در این استان ایجاد کنیم یعنی از لحاظ توانایی این قابلیت را داریم که بتوانیم دعوت کنیم از پژوهشگران و باستان شناسان که علاقه مند هستند به حوزه پژوهش و باستان شناسی بیایند.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت:همچنین فضا را برای آنان مهیا کنیم که در اینجا مطالعه کنند و سابقه تمدنی و تاریخی این استان را شناسایی و به جهانیان معرفی کنند و در واقع با تکیه بر میراث فرهنگی که داریم و غنی است بتوانیم گردشگری را سوق دهیم.
بیشتر تولیدات صنایع دستی خراسان شمالی در زمینه های دستبافته های داری،رودوزی، نساجی،صنایع چوب و چرم است.
اکنون 15 هزار نفر در این استان در بخش تولید صنایع دستی فعالیت دارند که حدود نیمی از آن ها کارت صنعتگری دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار