کد خبر: ۷۹۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹ 18 August 2015

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: برای پیشگیری از آسیب پذیری بخش تولید در دوران پسا تحریم حمایت و بیش از پیش دولت و مجلس از صنعت کشور ضروری است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، عزیز اکبریان در اولین نشست انتظارات از تشکل‌های اقتصادی در پیشواز از دوران پسا تحریم که امروز(27مرداد)، در اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، اظهار کرد: برای حضور فعال و موثر در بازارهای داخلی و خارجی در دوران پسا تحریم چاره‌ای نداریم جز آنکه انواع محصولات را از لحاظ کمی و کیفی افزایش داده و برای رقابت در بازارهای داخلی وخارجی برنامه ریزی کنیم.

وی افزود: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی ،دولت و مجلس بایستی با تعامل و همدلی مشترک به نحوه‌ای برنامه ریزی کند تا در دوران پسا تحریم اقتصاد کشور رونق گیرد و فضای کسب و کار در حد مطلوب برسد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در دوران پسا تحریم برای ایجاد تحول در توسعه اقتصادی کشور باید به سمت تولید صادرات محور حرکت کنیم.

اکبریان ادامه داد: واردات بی رویه انواع کالا از کانال های رسمی و قاچاق ، تسهیلات بانکی با سود بالا و غیر منصفانه و نیز کمبود نقدینگی از آفت‌های است که بخش تولید کشور را در برگرفته که این مشکل با همدلی و همزبانی مجلس، دولت و بخش خصوصی بر طرف خواهد شد.

نماینده مردم کرج در ادامه با اشاره به موفقت تیم هسته‌ای گفت: نکته مهمی که باید همه به آن توجه داشته باشیم این است که انصافا تیم مذاکره‌کننده به عنوان سربازان دیپلماسی نظام زحمت کشیده و کار طاقت‌فرسایی را انجام دادند.

وی افزود: دستاورد آنها نه کاملا عالی است و نه کاملا منفی بلکه آنها به عنوان نیروهای ارزشی و ارزشمند نظام هر چه در توان داشتند برای تحقق منافع اسلام و انقلاب به کار بستند.

این مقام مسئول بیان کرد: نکته دارای اهمیت این است که تصمیم نهایی در مورد این توافق را نظام اتخاد می‌کند و تیم مذاکره‌کننده تصمیم‌گیر در این زمینه نیست بلکه با تمام توان مذاکرات را انجام داده و نتیجه را به مسوولان ارشد نظام ارایه کرده‌اند.

نماینده کرج با اشاره به اینکه دشمن نیز به قدرتمند بودن ما اعتراف کرده است خاطرنشان کرد: خود جان کری اعتراف به این کرده است که ما چاره‌ای جز مذاکره و توافق با ایران نداشتیم.

وی اضافه کرد: باید از اختلاف افکنی و خدشه‌وارد شدن به وحدت ملی بپرهیزیم، از سوی دیگر دولت نیز باید از انتقادات سازنده حمایت کرده و مانع انتقاد مصلحانه نباشد.

اکبریان در پایان گفت: اگر پیرو ولایت باشیم و در مسیر رهبری حرکت کنیم به طور قطع موفق و پیروز خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار