امام جمعه کاشان:
تابناک: نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: در مجموعه نظام فرهنگی اسلام، چیزی با عنوان کف زدن وجود و معنا ندارد.
کد خبر: ۷۸۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸ 17 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا آیت الله عبدالنبی نمازی یکشنبه شب در آیین افتتاحیه هفتمین جشنواره ملی «آه و آهو» در کاشان اظهار داشت: در هیچ جای تاریخ از صدر اسلام تا امروز جای پا و نشانه ای از این عمل نیست و کف زدن سوغات غرب است.

وی با اشاره به اینکه کف زدن هیچ خروجی و بهره و فایده ای ندارد، افزود: مناسک و مراسم حج در عصر جاهلیت قبل از اسلام به صورت سوت و کف زدن بوده، بنابراین ریشه تاریخی این عمل به عصر جاهلیت باز می گردد.

وی همچنین استفاده از آلات موسیقی را در فرهنگ توحیدی حتی در صورت غنا نبودن مجاز ندانست و تاکید کرد: استفاده از این ابزار در شان جلسات مذهبی همچون جشنواره های فرهنگی معنوی نیست.

وی با تبریک سالروز تولد کریمه اهل بیت (ع) حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار داشت: شخصیت آن حضرت پیامی برای بشریت در مورد جایگاه و عظمت زن در نظام توحیدی دارد.

آیت الله نمازی تاکید کرد: پناه بردن علمای بزرگ در جوار بارگاه حضرت معصومه (س) و دارا بودن مقام شفاعت آن حضرت، نشانه ای از جایگاه زن در اسلام است.

وی افزود: یکی از تهدیدات و تهاجم های غرب علیه ما عدم رعایت حقوق زن و نادیده گرفتن جایگاه او در اسلام است، در صورتی که اسلام بالاترین منزلت و جایگاه و شرافت را برای زن قائل است.

امام جمعه کاشان با اشاره به مملو بودن فضای کشور از حضور غواصان شهید، گفت: این عظمت به دلیل جایگاه ارزشمند مادران شهداست.

آیت الله نمازی برگزاری جشنواره های معنوی را در جهت دستیابی جامعه به انوار الهی مفید دانست و تصریح کرد: راهکار آلوده نشدن جوانان در جامعه اسلامی، ترویج معارف دین است و البته اینگونه مراسم نیز باید در چارچوب اسلام و فارغ از الحاقات وارداتی باشد.

هفتمین جشنواره ملی آه و آهو همزمان با سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) و همزمان با دهه کرامت به مدت 11 شب در بخش های شعر، داستانک 88 کلمه ای، سرود و نقاشی رضوی برگزار می شود.

آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره در بخش شعر رضوی با موضوعات کرامات، القاب و احادیث رضوی، گنبد طلا، نقاره خانه و پنجره فولاد، در بخش داستانک 88 کلمه ای شامل سفرها، حجاب و اخلاق رضوی و در بخش سرود و نقاشی رضوی با موضوع یک حدیث از امام رضا (ع) است.

تقدیر از هشت آزاده با نام رضا، تجلیل از مادران هشت شهید مفقودالاثر و اجرای تئاتر با محور خانواده
ایرانی با معیارهای رضوی، اجرای همایش مهدویت، پخش کلیپ، اجرای تواشیح و تقدیر از حفاظ برتر قرآن، همایش های جشن کودکان و طب رضوی و بزرگداشت مقام امامزادگان از برنامه های این جشنواره است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :