با هدف ایجاد امنیت پایدار در مرزهای شرقی
تفاهم‌نامه همکاری بین فرماندهان مرزبانی ایران و افغانستان با هدف ایجاد امنیت پایدار در مرزهای شرقی منعقد شد.
کد خبر: ۷۷۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴ 16 August 2015
چهارمین نشست مشترک مرزبانان ایران و افغانستان در محل هنگ مرزی تایباد با هدف تعامل و همکاری در برقراری امنیت پایدار در مرزهای شرقی و با حضور فرمانده مرزبانی ایران و پلیس عمومی ولایت سرحد افغانستان برگزار شد.

سردار قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی ناجا در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قاچاق مواد مخدر و ترددهای غیرمجاز بیشترین مشکلاتی است که در مرزهای شرقی کشور با آن مواجه هستیم و در این نشست با فرمانده مرزبانی افغانستان صحبت‌هایی انجام شد تا با همکاری مابین دو کشور متجاوزان و افرادی که از کشور طرد می‌شوند با کمک مرزبانان افغانستان از ورود دوباره آنها به ایران جلوگیری شود.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه امنیت زمانی در دو کشور حاصل می‌شود که مرزبانان با یکدیگر تعامل داشته باشند، گفت: افزود: با توجه به اینکه برخی از گروه‌های تروریستی در افغانستان فعالیت خود را شروع کرده‌اند برای مقابله با آنها باید این موضوع را در مرزها پیگیری کرد و در این راستا انعقاد یک تفاهم‌نامه مشترک از اهمیت بالایی برخوردار است.

پاسوال رحمت‌الله روفی، فرمانده پلیس عمومی ولایت سرحد کشور افغانستان نیز با بیان اینکه امنیت پایدار و آرامش در منطقه با همکاری کشورهای منطقه اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: برای جلوگیری از تهدید امنیت دو کشور ایران و افغانستان باید یک سری هماهنگی‌ها و تعامل‌هایی صورت گیرد.

وی افزود: این نشست‌ها با هماهنگی لازم در آینده نزدیک در کشور افغانستان و استان هرات برگزار می‌شود چون تعامل و همکاری دوجانبه دو کشور امنیت در منطقه را نیز به دنبال دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار