«حمید نادگران» امروز (دوشنبه ۴ شهریور) در آیین افتتاح پنجاهمین کنفرانس ریاضی ایران که دوشنبه ۴شهریورماه در شیراز آغاز شد، کاهش داوطلبان کنکور گروه ریاضی را نگران‌کننده دانست و گفت: ادامه این روند موجب حذف تدریجی اندیشه‌های فاخر علمی می‌شود.
کد خبر: ۷۷۵۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱ 26 August 2019

تابناک فارس به نقل از شبستان:«حمید نادگران» امروز (دوشنبه ۴ شهریور) در آیین افتتاح پنجاهمین کنفرانس ریاضی ایران که دوشنبه ۴شهریورماه در شیراز آغاز شد، کاهش داوطلبان کنکور گروه ریاضی را نگران‌کننده دانست و گفت: ادامه این روند موجب حذف تدریجی اندیشه‌های فاخر علمی می‌شود.

رئیس دانشگاه شیراز افزود: بی‌توجهی به علوم پایه‌ای همچون علم ریاضی همچنین زیرساخت‌های علمی کشور را به مخاطره می‌اندازد در حالیکه توسعه پایدار علمی، فرهنگی، اقتصادی و ... با همین علوم پایه محقق می‌شود.

وی اضافه کرد: علوم پایه در پیشرفت فناوری، علوم پزشکی، سلامت در جامعه و ... نقش کلیدی دارد و باید از هر ظرفیتی برای تقویت این علوم ارزشمند در کشور بهره گرفت.

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز با اشاره به جایگاه علم ریاضی تصریح کرد: علوم پایه در جوامع بین‌المللی به عنوان سرمایه سودآور مورد توجه قرار می‌گیرند و در حفظ مرزهای کشور نقش بسزایی دارند.

در پنجاهمین کنفرانس ریاضی ایران به میزبانی دانشگاه شیراز، میزگرد ریاضی و نقش آن در دانشگاه نسل سوم، میزگرد زنان در ریاضیات و صنعت و ... نیز برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار