مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: فرآیندها و خدمات ثبت اسناد خراسان رضوی به شکل الکترونیک ارائه می‌شود.
کد خبر: ۷۵۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷ 11 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی غلامرضا رحمتی‌زاده در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: هم اکنون بانوان برای دریافت مهریه خود می‌توانند به ثبت اسناد مراجعه کرده و با توقیف اموال شوهر برای مهریه خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: اگر فرد اموالی برای توقیف نداشته باشد زوجه می‌تواند درخواست ممنوع الخروج کردن همسر خود را ارائه کند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی افزود: این فرآیند به نوعی حالت منع کننده برای طلاق را ایجاد کرده که در مجموع از افزایش میزان رشد طلاق در استان پیشگیری کرده است.

رحمتی زاده با اشاره به الکترونیک شدن فرآیندهای موجود در ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: عبور از شکل سنتی ثبت اسناد با توجه به سابقه 100 ساله این موضوع در کشور بسیار سخت بوده و با چالش‌های زیادی رو به رو شد.

وی با بیان اینکه درآمد حاصل از ثبت اسناد و املاک بین 3 نهاد تقسیم می‌شود خاطرنشان کرد: 42 درصد از درآمد این نهاد به هلال احمر، 50 درصد به خزانه دولت و 8 درصد به شهرداری‌ها واگذار می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی با اشاره به اینکه بسیاری از فرآیندهای ثبت شرکت‌ها به فضای مجازی انتقال داده شده است بیان کرد: با توجه به این موضوع اگر اطلاعات صحیح در سامانه وارد شود نیازی به مراجعه حضوری وجود ندارد.

رحمتی زاده افزود: اما این فرآیند هنوز در جامعه جا نیفتاده و مشکلاتی برای رسیدن به تنظیم اسناد الکترونیک وجود دارد.

وی تصریح کرد: بهتر است افراد برای تنظیم اسناد خود به دفترخانه‌های رسمی مراجعه کنند زیرا به لحاظ وقت و هزینه تفاوت آن چنانی نداشته اما اطمینان بسیار بالاتری را برای شهروندان به ارمغان می‌آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار