معاون پژوهشي جهاددانشگاهي يزد خبر داد؛
معاون پژوهشی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد از تلاش جهاددانشگاهي استان براي راه‌اندازی پژوهشکده‌های مواد نوین، توسعه پایدار و مهندسی بافت با همکاری پژوهشگاه رویان و پژوهشکده دانشجویی در دانشگاه علم و هنر خبر داد.
کد خبر: ۷۴۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸ 09 August 2015
به گزارش تابناک یزد،"سیدحسین میرحسینی" گفت: همچنين از تلاش براي  راه‌اندازی کلینیک‌های تخصصی گیاهان دارویی و سلامت خانواده و همچنين راه‌اندازی مراکز رشد گیاهان دارویی در اشکذر و هنر در اردکان خبر داد.

وي همچنین به پيگيري‌هاي اين نهاد براي راه‌اندازی گروه پژوهشی گیاهان کم‌آبخواه با محوریت گیاهان دارویی اشاره كرد.

ميرحسيني در ادامه به دستاوردهای یک سال گذشته حوزه پژوهشی جهاددانشگاهی استان اشاره و در اين باره به مواردي همچون اخذ مجوز موافقت قطعی گروه نانو مواد، موافقت اصولی مرکز خدمات تخصصی زیلو، موافقت قطعی مرکز خدمات تخصصی مطالعات اجتماعی و همچنين موافقت کلی گروه پژوهشی مواد پیشرفته و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران با فرمانداری مهریز برای راه‌اندازی مرکز ذخایر ژنتیک اسب ایران در مهریز، اشاره كرد.

وي همچنين از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری چهار جانبه با پژوهشگاه رویان، استانداری و دانشگاه علوم‌پزشکی شهیدصدوقی یزد برای راه‌اندازی بانک خون عمومی بندناف و بانک خون  HLAنيز خبر داد و افزود: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با پارک علم و فناوری یزد برای راه‌اندازی مراکز رشد جهاددانشگاهی در استان، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با شرکت توزیع برق استان یزد برای راه‌اندازی گروه پژوهشی کامپوزیت و راه‌اندازی اولین گلخانه هیدروپونیک تولید قلم و نشاء گیاهان دارویی، از ديگر فعاليت‌هاي صورت گرفته در جهاددانشگاهي يزد در يك سال اخير است.

ميرحسيني در پايان نيز از ديگر اقدامات جهاددانشگاهي استان در حوزه پژوهشي را راه‌اندازی مزارع الگویی گیاهان دارویی در شهرستان‌ها با همکاری جهادکشاورزی و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با مرکز تحقیقات کشاورزی برای راه‌اندازی مرکز رشد گیاهان دارویی ذكر كرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار