معاون علمی و فنآوری ریاست جمهوری گفت: با راه اندازی ۴۲۰۰ شرکت دانش بنیان و فروش تولید ایده‌های تجاری سازی شده، بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان درآمد کسب شده است راه اندازی شرکت های دانش بنیان یک مدل مبارزه با پشت میز نشینی و استخدام تحصیل کرده ها در سیستم دولتی است و با همین شرکت ها با استفاده از نوآوری، خلاقیت و ابتکار و ایده های عملی که شاید غیرقابل قیمت گذاری است می توان به اقتصاد کشور کمک کرد.
کد خبر: ۷۱۹۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸ 27 February 2019

فروش 60 هزار میلیاردی شرکت‌های فنآور کشور/ صندوق پژوهش و نوآوری در قزوین راه اندازی شود

به گزارش تابناک قزوین، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور صبح سه شنبه وارد قزوین شده و با نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین دیدارکرد، وی همچنین از از پارک علم و فناوری قزوین، چند شرکت دانش بنیان، مرکز نوآوری و رشد دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) و مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی قزوین بازدید به عمل آورد.

ستاری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی قزوین که در استانداری برگزار شد گفت: باید دانشگاه‌های ما به مراکز کارآفرینی تبدیل شود و بتواند هم برای دانشجویان و هم دیگران شغل ایجاد کند و دانشگاهی که فارغ التحصیلش بیکار است و منتظر پشت میز نشینی و استخدام در دستگاه دولتی است فایده ندارد و ناکارآمد است.

فروش 60 هزار میلیاردی شرکت‌های فنآور کشور/ صندوق پژوهش و نوآوری در قزوین راه اندازی شود

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تاکید کرد: این که یک خط تولید از خارج وارد می کنیم که نیازی به دانشگاه و دانشجو ندارد وقتی از شرکت دانش بنیان حرف می زنیم یعنی روی نیروی انسانی باید تکیه کنیم تا تحول مورد نظر ما محقق شود.

وی افزود: دانشگاه باید نیروی انسانی تربیت کند که تحول آفرین باشد و اگر بتوانیم فضایی درست کنیم که دانشجو توان ایجاد کارآفرینی را داشته باشد موفق عمل کرده ایم در غیر این صورت نیازمند بازنگری هستیم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور گفت: اقتصاد دانش بنیان با کمک شرکت های فنآورانه بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان فروش داشته که این دستاورد راه اندازی بیش از ۴۲۰۰ شرکت دانش بنیان است.

وی اضافه کرد: هیچ اقتصادی بر پایه منابع نفتی و زیرزمینی به نتیجه مطلوبی نمی رسد و اگر بخواهیم پیشرفت کنیم باید اقتصاد استان و کشور را به سمت استفاده از ایده ها و دانش هدایت و اصلاح کنیم.

ستاری یادآور شد: اتفاقی که در نسل جدید رخ داده این است که یک عده جوان با اعتماد به نفس می خواهند دنیا را عوض کنند و اعتقاد داریم استارتاپ ها باید در کارخانه ها تولید و حمایت شود تا مانند بمبی در جامعه منفجر شده و آثارش را به جامعه منتقل کند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور عنوان کرد: راه اندازی شرکت های دانش بنیان یک مدل مبارزه با پشت میز نشینی و استخدام تحصیل کرده ها در سیستم دولتی است و با همین شرکت ها با استفاده از نوآوری، خلاقیت و ابتکار و ایده های عملی که شاید غیرقابل قیمت گذاری است می توان به اقتصاد کشور کمک کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به قابلیت‌های استان قزوین اظهار کرد: پیشنهاد می کنیم صندوق پژوهش و نوآوری را در استان قزوین راه اندازی کنید و ما نیز حمایت لازم را انجام می دهیم تا زمینه اعطای تسهیلات به شرکت ها بسرعت مهیا شود.

فروش 60 هزار میلیاردی شرکت‌های فنآور کشور/ صندوق پژوهش و نوآوری در قزوین راه اندازی شود

ستاری تصریح کرد: در دادن تسهیلات دو مکانیزم داریم که از محل صندوق نوآوری با حداکثر ۱۱ درصد سود و صندوق توسعه برای شرکت های دانش بنیان با ۴ درصد تخفیف می توانیم کمک مالی ارائه کنیم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور در پایان تاکید کرد: باید جوانان را دریابیم و روی آنها سرمایه گذاری کرده و فکر کنیم ذخایر نفتی نداریم زیرا امروز دیگر منابع زیرزمینی که تمام شدنی است ارزش اساسی ندارد بلکه دانش آن ارزش دارد که بدون سوله و تجهیزات می تواند تحول آفرین باشد.

فروش 60 هزار میلیاردی شرکت‌های فنآور کشور/ صندوق پژوهش و نوآوری در قزوین راه اندازی شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار