ماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: باستانی تنها ورزشی است که توام با معنویت است.
کد خبر: ۷۱۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷ 04 August 2015
به گزارش خبرنگار سرویس ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، آیت الله مصطفی علماء در جشنواره هزار نفری باستانی کاران کرمانشاه که در استادیوم آزادی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: ورزش باستانی یک ورزش همراه با معنویت است که درآن مدح امیرالمومنین علی(ع) و آیات آسمانی قرآن نیز به کرات مشاهده می شود.

وی ادامه داد: در این ورزش یک معنویت خاصی حاکم است که همواره ترویج آن مورد تاکید امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری بوده و هست.

امام جمعه کرمانشاه گفت: امروزه یکی از راه های جذب جوانان به امر ورزش، ترویج همین مسائل پهلوانی و زورخانه ای است.

آیت الله علما تصریح کرد: ورزش باستانی نه تنها به جان و جسم انسان توجه دارد، بلکه نگاه ویژه ای هم به روحیات ورزشکار دارد.

وی با تاکید بر اینکه باستانی کاران باید این ورزش را بیش از پیش معرفی کرده و ترویج دهند، اظهار کرد: این ورزش به تنهایی می تواند با تهاجم فرهنگی غرب که قلب و روح جوانمان را هدف گرفته است، مقابله کند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: کرمانشاه از قدیم الایام همواره در ورزش و مباحث جوانمردی و پهلوانی زبانزد خاص و عام بوده و بحمدالله شاهدیم که امروز نیز همان روحیه در میان ورزشکاران این دیار دیده می شود.

آیت الله علما تصریح کرد: همه باید جدیت به خرج دهند و آن وظیفه ای که راجع به ورزش به دوش دارند را به نحو احسن انجام دهند تا بتوانیم شاهد جامعه ای عاری از مشکلات مختلف باشیم.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه این جشنواره هزار نفری نیز گفت: ورزش، تحصیل و تهذیب سه کلمه کلیدی است که مقام معظم رهبری آنها را به همه جوانان و ورزشکاران تاکید می کند، بنابراین همه مانیز وظیفه داریم در راستای تحقق این اهداف در سطح جامعه گام برداریم.

وی در پایان تاکید کرد: این ورزش باستانی باید با اخلاق و منش پهلوانی امیرالمومنین (ع) همچنان ادامه یابد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار