معاون سیاسی امنیتی استانداری قم با بیان اینکه آمار باسوادی قم بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: گسترش سواد و ریشه‌کنی بی‌سوادی با کاهش آسیب‌های اجتماعی ارتباط مستقیمی دارد.
کد خبر: ۷۰۸۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۱ 29 January 2019

به گزارش تابناک قم، سیدمحمدرضا هاشمی در جلسه شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در قم باید برنامه‌ریزی دقیقی تدوین و دنبال شود.

وی با اشاره به تلاش استان برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در قم افزود: ریشه‌کنی بی‌سوادی و سوادآموزی در ارائه خدمات و توسعه استان نقش مهمی دارد، نگاه دستگاه‌های استانی در مسئله سوادآموزی و از بین بردن بی‌سوادی باید مشترک باشد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم عنوان کرد: آمار باسوادی استان قم از میانگین کشوری بالاتر است اما برای ریشه‌کنی کامل بی‌سوادی بخشداری و دهیاری‌های استان باید فعال‌تر شده و برای ریشه‌کنی معضل بی‌سوادی برنامه‌ریزی و نگاه‌های مشترکی بین آن‌ها صورت بگیرد.

هاشمی با اشاره به برخی از نتایج مثبت گسترش سواد در جامعه تأکید کرد: گسترش سواد و ریشه‌کنی بی‌سوادی با کاهش آسیب‌های اجتماعی ارتباط مستقیمی دارد، متأسفانه برخی از مدیران استانی در جلسات شورای سوادآموزی قم حضور پیدا نمی‌کنند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش قم نیز با بیان برنامه‌های استان برای سوادآموزی در بین عشایر استان اضافه کرد: برای نام‌نویسی و حضور عشایرنشینان استان در کلاس‌های سوادآموزی محدودیتی وجود نداشته و زیرساختی‌های نیز برای این منظور تأمین‌شده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی قم تا پایان بهمن‌ماه امسال برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در بین جامعه هدف خود باید دو کارشناس را به کمیته ویژه ریشه بی‌سوادی استان معرفی کنند.

وی گفت: افراد بی‌سواد 10 تا 60 ساله عشایر نشین می‌توانند برای حضور در کلاس‌های سوادآموزی نام‌نویسی کنند، برای شناسایی و سوادآموزی افراد بی‌سواد و کم‌سواد ساکن روستاهای استان بخشداری و دهیاری‌های استان باید تعامل بیشتری از خود به خرج دهند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار