سرپرست استانداري يزد:
سرپرست استانداري يزد با گراميداشت سوم دي ماه روز ثبت احوال گفت: ثبت احوال پشتوانه صيانت از هويت ايراني و برنامه‌ريزي در كشور است .
کد خبر: ۶۹۴۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۹ 25 December 2018

«محمدعلي طالبي» در مراسم گراميداشت سوم دي ماه روز ثبت احوال اظهار کرد: هویت عنصر مشتركي است كه اقوام، فرهنگ‌ها، زبان‌ها و حتي اديان مختلف را تحت عنوان يک ملت گردهم مي‌آورد و از اين جهت بحث بسيار مهم و حساسي است زيرا بار اصلي صيانت از هويت كشور نيز به دوش كاركنان ثبت احوال مي‌باشد .

وی افزود: چه بسا ملت‌هايي كه در طول تاريخ شكل گرفته و به علت تضعيف هويت دچار استحاله شده‌اند بر اين اساس امروز كه يک جامعه بسيار قوی و منسجم از اقوام گوناگون وجود دارد بايد همه تلاش خود را براي حفظ اين هويت و جايگاه ملت در طول تاريخ به كار گيريم .

سرپرست استاندار یزد گفت: حساسيت كاري كه مجموعه ثبت احوال بر عهده دارد علاوه بر اثرگذاري در حفظ هويت ايراني، براي ارائه آمار و اطلاعات در نظام برنامه ريزي كشور و استان نيز پشتوانه‌اي قوي و بسيار كارگشا مي‌باشد .

طالبي تصریح کرد: بعضي از آمارها مي‌تواند براي پيشگيري از اتفاقاتي كه ممكن است نظام اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جامعه را دچار چالش كند، هشدار دهنده باشد و يا از سوي ديگر برنامه‌ريزي در مسير سازندگي كشور و استان را تسهيل نمايد .

وی در پايان خاطرنشان کرد: يكي از اتفاق‌هاي خوب در نظام ثبت احوال نمونه موفق از همكاري دولت و بخش خصوصي است و اين موضوع مي‌تواند براي ساير سازمان‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي جهت تقويت همكاري هاي بخش خصوصي با دستگاه‌هاي دولتي در ارائه خدمات به مردم مورد توجه و الگو قرار گيرد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار