معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی:
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی رتبه نخست تولید گوشت قرمز کشور را در اختیار دارد.
کد خبر: ۶۸۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۶ 30 July 2015
سید جعفر حاجی مجتهد در نشست خبری سازمان جهاد کشاورزی در محل این سازمان اظهار داشت: خراسان رضوی رتبه اول تولید گوشت قرمز و تخم مرغ و رتبه دوم تولید شیر را در کشور دارد.

وی پیرامون ابعاد کیفی تولیدات دام و طیور در خراسان رضوی تصریح کرد: برای افزایش بهره وری واحدهای تولید دام و طیور نیاز به اتوماسیون در این واحدها داریم تا به رشد ابعاد کیفی این محصولات جهت حضور در عرصه های صادراتی دست پیدا کنیم ضمن آن که این تولیدات از وضعیت کمی خوبی برخوردار هستند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی در زمینه یازدهمین نمایشگاه بین المللی دام و طیور در استان بیان کرد: یازدهمین نمایشگاه بین المللی دام و طیور استان در فضایی بیش از 16 هزار متر مربع به صورت سر پوشیده و 2هزار متر مربع به صورت سرباز در محل نمایشگاه بین المللی شهر مشهد از 8 الی 11 مرداد برگزار می‌شود.

حاجی مجتهد در ارتباط با استان‌های شرکت کننده در نمایشگاه دام و طیور تاکید کرد: استان‌های تهران، آذربایجان غربی، اصفهان، قم، فارس، مازندران، گیلان، قزوین، مرکزی یزد با حضور 65 درصدی خود در این نمایشگاه حضور دارند ضمن آن که شاهد حضور 35 درصدی خراسان رضوی هستیم.

وی در ارتباط با مباحث نمایشگاه دام و طیور بیان کرد: خوراک دام، تجهیزات واحدهای دامپروری و مرغداری، دارو و واکسن در دامپزشکی، تجهیزات کشتارگاهی، محصولات لبنی، خدمات فنی و مهندسی و مراکز علمی و تحقیقاتی از جمله مباحث نمایشگاه دام و طیور هستند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی یکی از دستاوردهای نمایشگاه دام و طیور را افزایش آگاهی‌های مردم در این حوزه دانست و اظهار داشت: آگاهی مردم از پیشرفت‌ها و علوم نوین دامداری اندک است و برگزاری این نمایشگاه زمینه آشنایی با ظرفیت‌های دام و طیور برای اقشار جامعه را فراهم می‌کند.

حاجی‌مجتهد در ارتباط با صادرات اقلام پروتئینی گفت: در حال حاضر ما صادرکننده اقلام پروتئینی نیستیم، بلکه صادر کننده آن به کشورهای همسایه هستیم و از واردات مرغ و گوشت برزیلی کاسته شده است.

وی گفت: بیش از 70 هزار تن تخم مرغ به کشورهای عراق و افغانستان، بیش از 50 هزار تن مرغ و بیش از 50 هزار راس دام سبک به همسایه‌های جنوبی کشور و بیش از 2 میلیون جوجه یک روزه صادر می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی از برگزاری نمایشگاه آب و تجهیزات آبیاری در مهر94 خبر داد و افزود: از 23 الی 26 مهر 94 نمایشگاه آب و تجهیزات آبیاری با محوریت آبیاری تحت فشار در مشهد برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار