وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نمی‌توان نقش استان قم را در ساخت پایه‌های نظام جمهوری اسلامی نادیده گرفت و به آن بی‌توجهی کرد و باید بدانیم فرهنگ سیاسی کشور نیز از این استان تغذیه می‌شود.
کد خبر: ۶۶۳۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳ 04 October 2018

 

به گزارش تابناک قم، سید عباس صالحی صبح امروز در جلسه امضای تفاهم‌نامه بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری قم که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به ویژگی استان قم اظهار داشت: استان قم به واسطه وجود بارگاه حضرت معصومه(س)، اماکن برجسته مذهبی و حوزه‌های علمیه مرکز تشیع در جهان بوده که این ویژگی‌ها مختص قم است.

وی خاطرنشان کرد: در 100 سال گذشته استان قم تبدیل به قطب اصلی تشیع شده که در کنار علوم دیگر، تبدیل به یک شهر علمی و آکادمی شده که تمام ویژگی‌های یک شهر دانشگاهی را دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، قم را دارای امتیازات زیادی دانست و تأکید کرد: استان قم به عنوان شهر کتاب و کتابخانه‌ها معروف بوده و اعتبار خاصی در کشور دارد و کتبی که در این استان منتشر می‌شود در شهرهای دیگر و حتی در کشورهای دیگر وجود ندارد که به وجود حوزه‌های علمی و وجود کتابخانه‌های تخصصی بر می‌گردد.

وی قم را پایگاه انقلاب معرفی و تصریح کرد: نمی‌توان نقش استان قم را در ساخت پایه‌های نظام جمهوری اسلامی نادیده گرفت و به آن بی‌توجهی کرد و باید بدانیم فرهنگ سیاسی کشور نیز از این استان تغذیه می‌شود.

صالحی امضا این تفاهم‌نامه را گامی مؤثری در تقویت این ویژگی‌ها خواند و بیان کرد: همراهی و همدلی مدیران استانی در ارتباط مؤثر وزارت خانه با استان تأثیر بسیار داشته که باید با امضا این تفاهم‌نامه ارتباط عموم مردم با فضای علمی این شهر بیشتر و تقویت شود.

وی برقراری ارتباط بین مناسبات علمی و مردم را بسیار مهم دانست و گفت: مردم باید زندگی شهروندی خود را دارای استاندارد ببینند و این برقراری ارتباط چالشی بین مردم، مسئولان و فضای علمی است که باید این چالش اجتماعی به خوبی مدیریت شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئله اقتصادی را در جهت ایجاد فضای خلاقانه‌تر مؤثر برشمرد و اظهار داشت: استان قم نیازمند زیرساخت‌های فرهنگی مناسب برای ارتباط با عموم مردم دارد و باید مردم احساس تعارض بین خود و مردم شهرهای دیگر نبینند.

وی با اشاره به دربرگیری یک‌سوم این تفاهم‌نامه برای کاهش فاصله زیرساخت‌های فرهنگی استان قم با سایر استان‌ها تصریح کرد: توجه به ارتقای زیرساخت‌های فرهنگی استان باید جدی‌تر گرفته شود تا شرایط یک استان پایدار در استان قم نیز فراهم شود.

صالحی خاطرنشان کرد: حوزه فرهنگ باید با حوزه علمیه ارتباط بیشتری برقرار کند و علم، پژوهش و فرهنگ در کنار هم دیده‌شده است و با حرکت عالمانه باید به سمت ارتباط فعال و قوی پیش رویم و عدم این ارتباط مانع رسیدن به نتایج مطلوب در حوزه فرهنگ عمومی خواهد شد.

وی بحث‌های نظری و عملی در حوزه فرهنگ را نیازمند داشتن حوزه علمیه‌ای قوی و فعال معرفی کرد و ادامه داد: امضا این تفاهم‌نامه در ایجاد این ارتباط مؤثر بوده و باید در جهت تقویت آرمان‌های انقلاب و نظام حرکت کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد، استان قم دومین استان کشور بوده که این تفاهم‌نامه را امضا می‌کند که باید عملیاتی شده باید نظارت قوی بر اجرای آن انجام شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار