مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: طلاق و اعتیاد به عنوان آسیب های اجتماعی سرمایه اجتماعی کشور را تهدید می کنند.
کد خبر: ۶۵۰۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷ 01 September 2018

علی خدادادی عصر امروز در همایش صیانت و گفتمان سازی مبارزه با مواد مخدر در سالن جلسات این جمعیت با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: نگاه ما به جوانان سرمایه ای است و سرمایه هر جامعه ای جوانان توانمند آن هستند.

وی با بیان اینکه جوانان باید از خود در برابر آسیب های اجتماعی حفاظت و واکسینه شوند، افزود: برای حفظ این سرمایه باید جوانان را با آموزش های لازم توانمند کرد و از طریق آموزش باید نگرش و رفتار جوانان را تغییر داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به اینکه باید با برنامه ریزی مناسب شرایطی را فراهم کنیم که جوانان در برابر آسیب های اجتماعی مسئولیت پذیر شوند، یادآور شد: ما نقش بزرگتری را برای جوانان به ویژه جوانان داوطلب عضو هلال احمر قائل هستیم که باید به عنوان نخبگان و افراد تأثیرگذار جامعه برجسته باشند.

خدادادی یادآور شد: برای این کار با توجه برنامه ۲۰۲۰ صلیب سرخ جهانی طراحی شده که نقش مهمی را برای فعالیت های پیشگیرانه اجتماع محور قائل است، نگاه از بالا به پایین به جوانان کنار گذاشته شده و نقش مهمتری را برای اقشار جامعه به ویژه جوانان فراهم کردند که پیشگیری اجتماع محور نامیده می شود و مسئولان هماهنگ کننده و جوانان خط مقدم هستند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در این راستا طرح های مختلفی را دنبال کرده که یکی از این طرح ها طرح ملی پیمان است، ادامه داد: طلاق و اعتیاد به عنوان آسیب های اجتماعی سرمایه اجتماعی کشور را تهدید می کنند و توجه ویژه به جوانان و نگاه سرمایه ای به آنها و افزایش نقش پرسشگری و مداخله جویانه می تواند آنها را در برابر آسیب های اجتماعی مصون کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: ما هم در عرصه های اجتماعی با تلاشی که داریم باید با تأسی از شهدا بتوانیم نقش موثر و مداخله جویانه ای را در فعالیت های اجتماعی به کار بگیریم.

خدادادی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر به عنوان یک سازمان بزرگ مردم نهاد، محدویت سایر ادارات را ندارد و متعلق به همه آحاد جامعه و یک نهاد جهانی و بین المللی است و می تواند به عنوان مجموعه ای که بخشی از یک نهاد بین المللی است نقشی فراتر از حوزه اجتماعی خود و با نگاهی ملی و فراملی ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر رسالتی دارد که مهمترین آن تسکین آلام بشری است، گفت: افرادی که در شرایط سختی قرار می گیرند نیازمند توجه ویژه هستند و ما به عنوان حلقه وصل میان توانمندان و نیازمندان عمل می کنیم.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار