کد خبر: ۶۳۵۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵ 27 July 2018

 

تابناک هرمزگان-مستند تلويزيونی نبرد بيست ونهم از تازه ترين توليدات صداوسيمای مرکز خليج فارس هزمان به دو جشنواره داخلی وبين المللی راه يافت. 

 

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی تابناک هرمزگان، نقل قول از روابط عمومی صداوسيمای خليج فارس، مستند تلويزيونی نبرد بيست و نهم به تهيه کنندگی وکارگردانی مهرداد حق شناس به مدت 90 دقيقه که سفارش صداوسيمای مرکز خليج فارس بود ، جواز حضور در دوجشنواره تلويزيونی مستند و جشنواره بين المللی فيلم مقاومت را بدست آورد.

این مستند با اسم «نبرد بيست و نهم» بانگاهی ويژه ، اولين فيلم مستند بلندی است که حماسه آفرينی شهيدان اسدالله رئيسی و اسحق دارا درعمليات سال 1367 درجريان مبارزه با جنايتکاران و متجاوزان آمريکايی در خليج فارس را به تصویر درآورده است.

همچنین به روايت جزئيات اين واقعه از زبان شاهدان عينی ، افرادی که دراين عمليات شرکت داشتند و نزديکان این دو شهيد گرانقدر پرداخته .

مستند نبرد بيست و نهم : به باز سازی صحنه هایی از رشادت های این دوشهيد در ابعاد جديدی ازحماسه آفريني هایشان را به نمايش گذاشته است.

ضمن اینکه ، در اين پروژه بيش از 400 بازيگر وهنرور حضور داشتند، که برای نخستين بار است روايت زندگی این شهيدان از زمان طفوليت تا شهادت بصورت فيلم ساخته ميشود.

اين دوره جشنواره فيلم مستند از 30 تيرماه آغاز و تا 28 شهريور ماه ادامه داشته ودر مهرماه 97 طی مراسم اختتاميه ازبرگزيدگان داوری ومردمی تقدير بعمل ميآيد.

 

 

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار