مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این سازمان با آمادگی کامل خرید تضمینی گندم و جو کشاورزان را آغاز کرده و این فرآیند ادامه دارد.
کد خبر: ۶۲۵۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱ 01 July 2018

به گزارش تابناک : علی رضا نیکپور صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برداشت گندم خراسان رضوی از اواخراردیبهشت از شهرستانهای جنوبی خراسان رضوی آغاز شده و کماکان ادامه دارد و برداشت جو  نیز از نیمه اردیبهشت ماه در مناطق گرم استان شروع شده وتا حدود بیستم تیرماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: برداشت گندم از   ۱۰۰ هزار هکتار از مزارع استان انجام  وبیش از ۲۰۲ هزارتن  گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری شده است. همچنین  سطحی بالغ بر  ۱۰۷ هزارو ۵۲۶  هکتار از مزارع استان زیر کشت جو قرار دارد که ۹۹ هزار هکتار آن ، قابل برداشت است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: تا کنون ازسطح ۶۴ هزار هکتار از مزارع جو خراسان رضوی ۱۷۸ هزار تن محصول  برداشت شده و پیش بینی می شود این میزان به حدود ۳۰۰ هزارتن برسد.

وی ادامه داد: سال جاری علی رغم تنش های آب و هوایی  با تلاش کشاورزان و کارشناسان، پیش بینی می شود حدود ۳۳۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف خریداری شود.

نیکپور خاطرنشان کرد: به جهت بهبودوضعیت خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان، خرید تنها از طریق سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده ها ی کشاورزی انجام می شود که در این سامانه مشخصات کامل کشاورزان و وضعیت تولید آنها به ثبت رسیده است و شرکت پشتیبانی امور دام از ابتدای برداشت با آمادگی کامل  آماده خرید محصول کشاورزان هستند.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار