دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت:شماره حساب افراد مالباخته را اخذ کرده ایم و آماده پرداخت اموال به مالباختگان گبه و گلیم در نزدیکترین زمان هستیم.
کد خبر: ۶۲۲۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰ 24 June 2018

به گزارش خبرنگار تابناک، محمدحسین صادقی امروز در نشست خبری که در سالن دادسرای استان برگزار شد افزود:نظر به اینکه اقدامات محکوم علیه محمدرضا مشیری- متهم اصلی پرونده- سبب اخلال در نظام اقتصادی شده و مجرمیت وی در زمینه اتهام منتسب در دادگاه کیفری یک و دیوان عالی کشور تشخیص داده شد، لذا متهم از حیث اخلال در نظام اقتصادی به ۲۰ سال حبس تعزیری و از حیث کلاهبرداری به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

وی خاطر نشان کرد: متهم ایمن پرونده علاوه بر رد مال در حق مالباختگان، به جزای نقدی معادل دو برابر مال ماخوذه محکوم شده  واین حکم برای اجرا به واحد اجرای احکام ارسال شده است.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد:وجوه باقی مانده از متهم که اکنون در اختیار دستگاه قضایی است به تناسب بین مالباختگان تقسیم می‌شود.

صادقی افزود:تمام وجوهی که متهم در زمان فعالیت به مردم پرداخت کرده از محل گردآوری سرمایه از آن‌ها بوده و زمان پرداخت پول به مالباختگان، پرداخت‌های پیشین به آنان -تحت عنوان سود- محاسبه می‌شود.

به گفته این مسئول:اگر مالباخته‌ای پولی پرداخت کرده، اما سودی دریافت نکرده است، در مرحله اول ۲۵ درصد از سرمایه اش را به او پرداخت خواهیم کرد. 

وی تصریح کرد:اگر کسی ۱۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری کرده و تا کنون هیچ مبلغی به عنوان سود دریافت نکرده باشد در مرحله اول ۲۵ درصد یعنی ۲ میلیون ۵۰۰ هزار تومان آن پرداخت می‌شود و اگر شخصی بیش از این مبلغ را دریافت کرده باشد مرحله اول چیزی دریافت نمی‌کند.

وی افزود: همچنین اگر مالباخته‌ای به اندازه نصف سرمایه اش سود دریافت کرده باشد، در مرحله اول پولی دریافت نخواهد کرد.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار