انزلی - ایرنا - رییس شبکه دامپزشکی بندرانزلی از پلمپ یک واحد سردخانه نگهداری غیر مجاز فرآورده های خام دامی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۶۰۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵ 12 July 2015
دکتر نوید صفرزاده روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : در این سردخانه بیش از نیم تن فرآورده خام دامی فاسد شده در اثر نگهداری تحت شرایط غیربهداشتی و خارج ضوابط دامپزشکی کشف و ضبط و پرونده متخلفین جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد .

وی خاطرنشان کرد : بر اساس قوانین موجود و ضوابط و مقررات سازمان دامپزشکی کشور ، تولید ، توزیع ، حمل و نگهداری هر نوع دام و فرآورده های خام دامی باید تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشور صورت گیرد .

رییس شبکه دامپزشکی انزلی متذکر شد : هرگونه فعالیت در خصوص نگهداری فرآورده خام دامی بدون اخذ مجوزهای لازم و نظارت بهداشتی دامپزشکی ، خلاف قوانین و مقررات جاری بوده و تخلف محسوب می شود .

دکتر صفرزاده تصریح کرد : تمامی سردخانه های فعال در زمینه نگهداری فرآورده های خام دامی تحت نظارت دامپزشکی ملزم به رعایت ضوابط بهداشتی بوده و پس از اخذ مجوزهای لازم ، کلیه ورود و خروج محصولات دامی تحت نظارت دامپزشکی صورت می گیرد .

به گفته وی فعالیت های روزانه این سردخانه ها از جمله وضعیت بهداشتی محصولات ورودی و خروجی ، تغییرات دمایی و سایر موارد دیگر آن می بایست از طریق ناظران و مسئولان فنی بهداشتی این سردخانه ها جهت نظارت هرچه بهتر دامپزشکی بر محصولاتی که در نهایت جهت عرضه به شهروندان به بازار مصرف سرازیر خواهد شد ، ثبت و به هنگام لزوم ارائه شود .

دکتر صفرزاده خاطرنشان کرد : طی بازرسی های دوره ای دامپزشکی و نیز همکاری شهروندان با دامپزشکی از طریق پل ارتباطی 1512 ، هرگونه فعالیت افراد سودجو در این زمینه ، رصد خواهد شد و با متخلفان برخورد می شود
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار