مرکز اتیسم امید فردا صبح امروز با حضور مسئولان استانی در قم افتتاح شد.
کد خبر: ۵۸۹۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲ 11 April 2018

به گزارش تابناک قم، مرکز اتیسم امید فردا صبح امروز با حضور رضا سیار فرماندار قم، رضا سلیقه مدیرکل بهزیستی استان و جمعی از خیرین و خانواده‌های کودکان مبتلا به اتیسم افتتاح شد.

در این مراسم، مدیر خانه اتیسم امید فردا با اشاره به مهم‌ترین معضل بیماری اتیسم در کشور اظهار داشت: عدم اطلاع و آگاهی کافی از ویژگی‌های بیماری اتیسم سبب شده تا درمان و کنترل این بیماری در بین خانواده‌های ایرانی با روند کند و دیر به هنگام صورت گیرد.

خلیلی با تاکید بر وظایف و رسالت‌های مهم تیم متخصص اتیسم در کشور افزود: وظیفه مهم و اساسی متخصصان حوزه اتیسم این بوده که اطلاعات و آگاهی‌های لازم در مورد این بیماری را به مردم و جامعه داده تا اطلاع دقیق و بدون مبهمی از این بیماری در بین آحاد جامعه ایجاد شود.

وی با بیان ضرورت غربال‌گری‌های مستمر در مسئله اتیسم عنوان کرد: متخصصان این مرکز به‌صورت مستمر غربال‌گری از کودکان استان در مقاطع زمانی متفاوت انجام می‌دهد تا از این طریق مبتلایان به اتیسم را در سنین پایین شناسایی و مراتب کنترل و درمان خود را عملیاتی کند، تاکنون دو مرحله غربال‌گری درباره اتیسم در استان قم انجام و افراد مبتلابه مراکز بهزیستی استان معرفی‌شده‌اند.

مدیر خانه اتیسم امید فردا ادامه داد: بعد از معرفی افراد مبتلا به اتیسم به مراکز بهزیستی استان مراتب درمان و کنترل این بیماری در قالب بازی‌درمانی، گفتاردرمانی و راهکارهای دیگر برای کنترل و بهبود این بیماری صورت می‌گیرد.

خلیلی خاطرنشان کرد: اگر علائم بیماری اتیسم در سنین زیر 5 سالگی شناسایی و کنترل شود کودک می‌تواند در آینده وارد مدرسه شده و به روال زندگی اجتماعی خود در جامعه به‌صورت طبیعی ادامه دهد، سنین 2 تا 5 سال بهترین زمان برای مراجعه به مراکز اتیسم برای تشخیص و کنترل کودکان مبتلابه اتیسم است.

گفتنی است از 14 تا 22 فروردین‌ماه هفته گرامیداشت بیماری اتیسم در ایران نامگذاری شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار