به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایرنا قزوین
قزوین-ایرنا-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: سهم دستگاه های اجرایی استان در حمایت از کالای ایرانی و فرهنگ سازی در این زمینه باید مشخص شود.
کد خبر: ۵۸۵۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹ 04 April 2018


نماینده ولی فقیه در استان قزوین:
قزوین-ایرنا-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: سهم دستگاه های اجرایی استان در حمایت از کالای ایرانی و فرهنگ سازی در این زمینه باید مشخص شود.
سهم دستگاهها در حمایت از کالای ایرانی مشخص شود
به گزارش ایرنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز سه شنبه در سومین دیدار نوروزی جمعی از مدیران و مردم با وی افزود: تمام دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای استان خود را باید مکلف بدانند تولیدات داخلی مصرف نموده و از خرید کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارد، پرهیز کنند.
وی تصریح کرد: اگر همه مسئولان با یکدیگر هم‌دل و همراه باشند، طرح‌های بسیار خوبی وجود دارد که اجرایی کردن آن‌ها در جهت حمایت از تولیدات داخلی موثر واقع می شود و در نهایت شاهد تحول در حوزه اقتصاد و اشتغال خواهیم بود.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم که شعار امسال نسبت به سال‌های گذشته اجرایی‌تر شود و برای تحقق این هدف لازم است فرهنگ ‌سازی در این عرصه در شورای فرهنگ عمومی مورد بررسی قرار گرفته و بین دستگاه‌ها تقسیم کار صورت بگیرد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه آحاد جامعه باید استفاده از کالای ایرانی را جدی بگیرند،اظهار کرد: باید شهروندان نسبت به کالای ایرانی تعصب داشته باشند و دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادها کالای ایرانی را انتخاب کنند، حتی اگر شرکت‌های خارجی محصول مرغوب‌تری را عرضه کرده باشند.
امام جمعه قزوین، نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی مصرف کالاهای داخلی را برجسته و مهم ارزیابی کرد و افزود: فعالیت‌های رسانه‌ها و تولیدات صدا و سیما می‌تواند فرهنگ جامعه را به سمت و سوی استفاده از تولیدات داخلی سوق دهد.
وی، فضاسازی مناسب شهری را یکی از راهکارهای فرهنگ‌سازی در حمایت از شعار سال دانست و افزود: مسئولان شهری می‌توانند با ظرفیت‌ها و فضاهایی که در اختیار دارند به آگاهی بخشی جامعه برای مصرف کالاهای داخلی کمک کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار