صنایع دستی و سوغات خراسان جنوبی، در نمایشگاه نوروزی مشهد مورد استقبال مردم و تجار داخلی و خارجی قرار گرفت.
کد خبر: ۵۸۵۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶ 01 April 2018

به گزارش تابناک : مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان جنوبی گفت: در اولین تجربه حضور صنعتگران استان در نوروزگاه مشهد، 179 غرفه از خراسان جنوبی برپا شد که 130 صنف در حوزه صنایع دستی حضور داشتند.

اخلاقی پور افزود: در این نمایشگاه توانمندیهای خراسان جنوبی نه تنها در خراسان رضوی بلکه برای گردشگران سراسر کشور عرضه شد تا از ظرفیت حضور میلیونها زائر و مسافر برای فروش صنایع دستی و سوغات استفاده کنیم.

وی گفت: در غرفه های صنایع دستی و سوغات خراسان جنوبی تجاری از کشورهای آلمان، حوزه خلیج فارس، ایرانی های مقیم کشورهای اروپایی و چین و تجار استانهای آذربایجان، فارس و تهران حضور پیدا کردند و سفارش های زیادی دادند.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان جنوبی افزود: فرش دستبافت مود و قهستان و سنگهای قیمتی و زینتی از جمله این سفارش ها بود.

وی گفت: فرآورده های شیر شتر، زرشک، زعفران، عناب، روغن کنجد، سنگهای تزئینی و قیمتی و فرش از پرفروش ترین صنایع دستی و سوغات خراسان جنوبی در این نمایشگاه بود.

اخلاقی پور با بیان اینکه تفاهم نامه ای با تجار ایرانی مقیم عمان بسته شد افزود: در سال 97 نمایشگاه تولیدات صنایع دستی و فرآورده های دامی و گیاهی خراسان جنوبی را در این کشور خواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان جنوبی گفت: تاکید استاندار در این نمایشگاه بر این بود که محصولاتمان را فراتر از بازارهای داخلی در بازارهای بین المللی هم عرضه کنیم که امیدواریم حضور موفق صنعتگران در این نمایشگاه باعث عرضه این تولیدات در خارج از کشور شود.

نمایشگاه سوغات و صنایع دستی 4 تا 11 فروردین در مشهد برگزار شد.

 

 

منبع : صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار