يكي از شاخص‌ترين رشته‌هاي ورزشي استان قم با هفت نماينده در اردوي تيم ملي براي كسب سهميه‌هاي مسابقات جهاني و بازي‌هاي آسيايي 2018 تلاش مي‌كند.
کد خبر: ۵۸۳۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰ 27 March 2018

به گزارش تابناک قم، بدون تردید کشتی یکی از شاخص‌ترین رشته‌های ورزشی در استان قم است که هر ساله با حضور چهره‌های پرتوان خود در ترکیب تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف کشتی ایران در میادین برون‌مرزی موجب افتخار و سربلندی خانواده بزرگ این رشته و جامعه ورزش قم است.

در حالی که کشتی قم در رشته‌های آزاد، فرنگی و آلیش فعالیت می‌کند، شاخص‌ترین رشته فعال در کشتی قم رشته کشتی فرنگی است و بیشترین افتخارات به دست آمده توسط کشتی‌گیران رشته فرنگی از میادین کشوری، بین‌المللی، آسیایی، جهانی و جام جهانی این رشته است.

وزیری: کشتی همواره برای ورزش قم افتخار آفرین بوده است

رئیس هیأت کشتی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: کشتی فرنگی قم در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب همواره برای ورزش قم افتخار آفرین بوده و در یک دهه اخیر نیز که سرمایه‌گذاری بسیار خوبی توسط هیأت کشتی قم در رده‌های سنی پایه صورت گرفته، هر ساله کشتی قم در تیم‌های ملی اعزامی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ایران به میادین برون‌مرزی و بین‌المللی نماینده دارد.

محسن وزیری ادامه داد: امسال در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان مسابقات قهرمانی آسیا و جهان پیش‌روی کشتی‌گیران مستعد استان قم قرار دارد و در رده سنی بزرگسالان نیز کشتی‌گیران قم در کمین سهمیه‌های شرکت در پیکارهای 2018 قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی 2018 این رشته هستند.

میکائیلی: انتخابی‌ها 29 تا 31 فروردین‌ماه برگزار می‌شود

مربی شاخص کشتی فرنگی قم که یکی از سه مربی برتر ایران در سال 1396 نیز محسوب می‌شود، در ادامه این گزارش به حساسیت بالای پیکارهای انتخابی تیم ملی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه مدعیان زیادی از استان‌های مختلف در صف کسب سهمیه اعزام به رقابت‌های جهانی امسال و بازی‌های آسیایی هستند، از سوی فدراسیون کشتی برای برگزاری پیکارهای انتخابی تیم ملی در هر دو رشته آزاد و فرنگی برنامه‌ریزی شده تا بهترین‌ها برای عضویت تیم ملی در میدان رقابت مشخص شوند.

روح‌الله میکائیلی یاد آور شد: به همین منظور اسامی نفرات واجد شرایط شرکت در مرحله نخست رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی به منظور حضور در بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی و رقابت‌های قهرمانی جهان در مجارستان مشخص شدند، در حالی که مسابقات روزهای 29 تا 31 فروردین‌ماه برگزار می‌شود.

علیزاده‌پورنیا: 7 پهلوان کشتی قم در انتخابی به میدان می‌روند

دیگر مربی تیم کشتی فرنگی استان قم از حضور هفت کشتی‌گیر قم در مرحله نخست انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی خبر داد و افزود: نفرات برتر گروه‌های (الف)، (ب) و (ج) مسابقات قهرمانی کشور و نفرات برتر کشتی فرنگی عمومی ایران در این مرحله از پیکارهای انتخابی روی تشک می‌روند.

مهدی علیزاده‌پورنیا با بیان اینکه انتخابی تیم ملی در اوزان 55، 60، 63، 67، 72، 77، 82، 87، 98 و 130 کیلوگرم برنامه‌ریزی شده است، افزود: پهلوانان کشتی قم در این انتخابی مهدی قربانی در وزن 55 کیلوگرم، علیرضا نجاتی در وزن 60 کیلوگرم، محمدجواد رضایی در وزن 63 کیلوگرم، هادی علی‌زاده پورنیا در وزن 77 کیلوگرم، مهدی ابراهیمی در وزن 82 کیلوگرم، علی قیطاسی در وزن 87 کیلوگرم و علی‌اکبر حیدری در وزن 98 کیلوگرم هستند.

قربانی نایب‌قهرمان سال 1396 کشتی ایران

در وزن 55 کیلوگرم مهدی قربانی از قم به عنوان نفر دوم مسابقات گروه (ب) قهرمانی کشور حضور دارد و با نفرات اول تا سوم گروه (الف) قهرمانی کشور به ترتیب مسلم نادری‌خادم از خراسان‌رضوی، رضا خدری از البرز و حمیدرضا خامسی از لرستان رقابت می‌کند.

دیگر رقبای کشتی‌گیر قم در این وزن نفر اول گروه (ب) یعنی سپهر جعفری از چهار محال و بختیاری، نفر اول گروه (ج) قهرمانی کشور یعنی امین مرادخانی از آذربایجان غربی و نفرات اول تا سوم مسابقات قهرمانی عمومی ایران یعنی رامین باستان از تهران، جواد فراز فاروجی از خراسان‌جنوبی و محسن شیخی از البرز هستند.

نجاتی دارنده عنوان قهرمانی کشتی فرنگی کشور

در وزن 60 کیلوگرم علیرضا نجاتی نماینده کشتی قم است، کشتی‌گیری که به عنوان گروه (ب) کشتی فرنگی ایران در کنار رامین آقاجانی از چهارمحال و بختیاری دوم این گروه و مهران محسنی از همدان نفر اول گروه (ج) برای عضویت در تیم ملی کشتی فرنگی ایران به رقابت خواهد پرداخت.

این در حالی است که شیرزاد بهشتی‌طلا از تهران، محمد فقیری از توابع تهران و بهروز ملکی از خوزستان به عنوان نفرات اول تا سوم گروه (الف) ‌قهرمانی کشتی فرنگی ایران، میثم دل‌خانی از فارس، کیانوش غضنفریان از مازندران و بهنام عبدولی از خوزستان نفرات اول تا سوم کشتی فرنگی عمومی کشور دیگر رقبای فرنگی‌کار قم در انتخابی تیم ملی بزرگسالان به شمار می‌روند.

رضایی دارنده سکوی نخست مسابقات سال 96

در وزن 63 کیلوگرم که محمدجواد رضایی دارنده رتبه نخست گروه (ب) پیکارهای قهرمانی کشور به نمایندگی از قم به روی تشک می‌رود، امیرحسین عرب از قزوین به عنوان نایب‌قهرمان این گروه و مهدی یاری‌فرد از زنجان به عنوان قهرمان گروه (ج) دیگر رقبای وی محسوب می‌شوند.

همچنین کشتی‌گیر قم برای به دست آوردن دوبنده این وزن باید با محمد نوربخش از تهران، امید قادری از خراسان‌رضوی و سامان عبدولی از خوزستان به عنوان نفرات اول تا سوم گروه (الف) و مصطفی کایدخورده از خوزستان، رضا عباسی از البرز و ایمان داوودی از فارس به عنوان برترین‌های کشتی عمومی ایران پیکار کند.

علیزاده‌پورنیا با سابقه قهرمانی آسیا

در وزن 77 کیلوگرم شاخص‌ترین کشتی‌گیر قم یعنی هادی علیزاده‌پورنیا دارنده دو مدال طلا و نقره آسیا به عنوان نایب‌قهرمان گروه (ب) با برومند اصلان از مرکزی به عنوان قهرمان این گروه و فرید محمدی از خراسان‌شمالی به عنوان قهرمان گروه (چ) سرشاخ می‌شود.

در این گروه حمیدرضا جعفری از فارس، رسول گرمسیری از خوزستان و افشین اسلامی از مازندران به عنوان برترین‌های گروه (الف) قهرمانی کشور و مهرداد بهرامی از تهران در کنار سجاد فرج‌پور از مازندران به عنوان برترین‌های کشتی عمومی ایران به همراه پژمان پشتام از تهران به عنوان نفر برتر کشتی پهلوانی کشور دیگر رقبای ملی‌پوش پرافتخار کشتی فرنگی قم خواهند بود.

ابراهیمی قهرمان آسیا و دارنده 2 طلای بزرگسالان ایران

در وزن 82 کیلوگرم دارنده مدال طلای کشتی فرنگی جوانان آسیا و دو طلای بزرگسالان ایران یعنی مهدی ابراهیمی نماینده قم است و باید با مهدی هدایی از خوزستان، عباس مهدی‌زاده از اصفهان و بهزاد نقیب از البرز به عنوان نفرات اول تا سوم کشتی فرنگی عمومی ایران رقابت کند.

همچنین کیوان رضایی از فارس، محمد ابراهیمی از کردستان و مهدی محمدزاده از مازندران به عنوان نفرات اول تا سوم کشتی فرنگی گروه (الف) قهرمانی کشور، رضا محمدعلی‌پور از اردبیل به عنوان نایب‌قهرمان گروه (ب) و ابوالفضل صاحب‌کاری از خراسان‌جنوبی به عنوان قهرمان گروه (ج) سایر حریفان کشتی‌گیر قم هستند.

قیطاسی شگفتی‌ساز کشتی قم در مسابقات کشوری

در وزن 87 کیلوگرم علی قیطاسی نماینده هیأت کشتی استان قم است، کشتی‌گیری که در سال 1396 در مسابقات گروه (ب) قهرمانی کشور شگفتی‌ساز شد و با شکست دادن تمامی رقبای خود روی سکوی نخست این پیکارها ایستاد تا خود را به عنوان یکی از پدیده‌ها معرفی کند.

قیطاسی در این وزن با نایب‌قهرمان گروه (ب) یعنی امیر کرمی از ایلام، قهرمان گروه (ج) یعنی دانیال اکبری از گلستان، نفرات اول تا سوم کشتی فرنگی عمومی ایران یعنی مهدی فلاح از تهران، آرمان علیزاده از خوزستان و ابوالفضل فلاح‌دوست از تهران و نفرات اول تا سوم گروه (الف) قهرمانی ایران یعنی بهروز هدایت از کرمانشاه، میلاد خسروی از لرستان و مهدی بالی از مازندران پیکار خواهد کرد.

حیدری با تجربه باشگاه‌های جهان در فکر سهمیه تیم ملی

در وزن 98 کیلوگرم علی‌اکبر حیدری نماینده قم است و با توجه به برخورداری از تجربه حضور در چندین میدان معتبر بین‌المللی و جام باشگاه‌های جهان یکی از امیدهای کشتی قم رسیدن به سهمیه مسابقات جهانی مجارستان و بازی‌های آسیایی 2018 در شهر جاکارتای اندونزی به شمار می‌رود.

حیدری به عنوان نفر اول و قهرمان کشتی فرنگی عمومی ایران در این وزن با نفرات دوم و سوم یعنی نوید پارسایی و محمد بیرانوند از خوزستان، نفرات برتر گروه (الف) قهرمانی کشور یعنی ادریس ابراهیمی از کردستان و امیرحسین میری از کرمانشاه، نفرات اول و دوم گروه (ب) یعنی محمد یگانه از ایلام و غلامرضا بلالی از اردبیل، سجاد رسولی قهرمان گروه (ج) و امیرحسین حسینی از مازندران مسابقه می‌دهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار