مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان
رشت- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان در نشست مشترک با مدیرکل کتابخانه های عمومی با تاکید بر همگامی پیشرفت علم و صنعت در کنار هم اعلام کرد: ایستگاه های مطالعه در سطح شهرک های صنعتی مستقر می شود.
کد خبر: ۵۵۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸ 01 July 2015
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی گیلان،  طهمورث لاهوتی اشکوری در این نشست با بیان اینکه در توسعه زیرساخت های صنعتی نیازمند ایجاد فضاهای مناسب کتاب و کتابخوانی هستیم، گفت: پیشرفت در صنعت و توسعه صنایع کوچک مستلزم داشتن علم و آگاهی است و هرگز علم بی صنعت و صنعت بدون علم موفقیت آمیز نخواهد بود بلکه این دو در کنار هم باعث رشد و تعالی در صنعت به ویژه در صنایع کوچک خواهند شد.

وی افزود:  مطالعه و کتابخوانی باید به عنوان یک نیاز و احساس دایمی لازم و روزانه در میان عموم مردم رایج و مطرح باشد تا افراد جامعه به خواندن و مطالعه ترغیب شوند و فرهنگ کتاب و کتابخوانی رواج یابد.

لاهوتی نقش کتابخانه ها را در توسعه پایدار چشمگیر دانست و بیان کرد: جامعه ایران با وجود فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی از قابلیت کافی برای حرکت به سوی توسعه پایدار برخوردار است و در فرایند توسعه پایدار باید با عزم ملی، مشارکت تمامی نهادهای اجتماعی را طلب کرد.

 مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان با بیان اینکه ورود به عرصه ترویج کتاب و کتابخوانی از اهداف فرهنگی شرکت شهرک های صنعتی است، گفت: با توجه به وجود شهرک های صنعتی متعدد در اقصی نقاط استان، این آمادگی در شرکت شهرک های صنعتی گیلان وجود دارد که با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان،  ایستگاه های مطالعه در سطح شهرک های صنعتی مستقر شوند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان  نیز در این نشست ایجاد کتابخانه های عمومی و استقرار ایستگاه های مطالعه در شهرک های صنعتی را راهی برای توسعه فرهنگی در کنار توسعه اقتصادی در این حوزه برشمرد و اظهار کرد: نهاد کتابخانه های عمومی آمادگی کامل برای ایجاد چنین فضاهایی را در استان دارد.

امیر محمدپور با اشاره به وجود پتانسیل های موجود در شهرک های صنعتی استان و حضور سرمایه گذاران در این بخش تاکید کرد: بسترهای توسعه فرهنگی در شهرک های صنعتی مهیا است.   

وی به حضور خیرین در عرصه کتابخانه سازی و حمایت از کتابخانه های عمومی اشاره و بیان کرد: با همکاری شرکت شهرک های صنعتی گیلان می توان بسترهای حضور خیرین در این حوزه را فراهم کرد.

در پایان این نشست مقرر شد با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان یک سازه ایستگاه مطالعه در محل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان جانمایی شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار