استاندار کرمانشاه از موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی با کمک ۳۰۰ میلیون دلاری به مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۵۵۲۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷ 15 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام استان، هوشنگ بازوند شامگاه یکشنبه در دیدار با رئیس کمیته موافقت رهبر انقلاب با کمک ۳۰۰ میلیون دلاری به مناطق زلزله زده کرمانشاه امداد امام (ره) گفت: در نشست سران سه قوه با مقام معظم رهبری حدود ۳۰۰ میلیون دلار برای مناطق زلزله زده کرمانشاه در نظر گرفته شده و به قانون تبدیل شد که ۱۰۰ میلیون دلار برای هزینه‌های زیرساختی اعم از نوسازی مدارس، خسارت اماکن دولتی و ... در نظر گرفته شده است و ۲۰۰ میلیون دلار برای سود بانک‌ها که بتوانند وام با سود صفر درصد یا ۲ درصد به کسانی که قصد کار اقتصادی و ایجاد شغل دارند پرداخت شود.

وی در ادامه با اشاره به آغاز رسمی کار اسکان دائمی افراد در مناطق زلزله از ابتدای بهمن، اظهارداشت: تا پایان سال جاری کار پی کنی و تا پایان خرداد نیز کار سقف گذاری و سفت کاری واحد‌های تخریب شده انجام خواهد شد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در زلزله ۷/۳ دهم ریشتری ۸۷ هزار واحد مسکونی آسیب دیده اند، افزود: از مجموع این واحد‌های آسیب دیده در استان حدود ۶ هزار واحد متعلق به مددجویان کمیته امداد بود که بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ واحد آن کاملا تخریب شد.

بازوند یادآوری کرد: البته اقدام‌های خوبی نیز در راستای بازسازی هرچه سریعتر واحد‌های تخریب شده بخصوص در مورد مددجویان کمیته امداد انجام شده و حتی چندین واحد نیز در مناطق مختلف به زلزله زدگان اعم از مددجویان کمیته امداد و غیر آن‌ها تحویل شده است.

وی همچنین از پرداخت وام ۳ میلیون تومانی بلاعوض برای جایگاه دامی خبر داد و افزود: به مددجویانی که جایگاه دامی آن‌ها تخریب شده این مبلغ به اضافه ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان وام قرض الحسنه ۲ درصد پرداخت می‌شود.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: این ۸۷ هزار واحد مسکونی آسیب دیده قرار است نهایتا ظرف مدت ۴۵ روز بانک‌ها با آن‌ها قرارداد منعقد کرده و تسهیلات درنظر گرفته شده از سوی دولت به صاحبان آن‌ها پرداخت شود.

بازوند افزود: بانک مسکن عقد قرارداد با ۳۴ هزار واحد را متقبل کرده و بقیه واحد‌های آسیب دیده نیز با سایر بانک‌ها ظرف مدت درنظر گرفته شده قرارداد خود را منعقد خواهند کرد تا روند اسکان دائمی شتاب بیشتری به خود بگیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار