امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز با تاکید بر ضرورت بازخوانی فتنه 88، تحلیل اهداف و ابعاد فتنه را فرصتی برای زنده نگاه داشتن این حادثه تاریخی برای عبرت دانست و گفت: فراموشی این خطر بزرگ برای نظام هزینه زیادی را به نظام تحمیل خواهد کرد.
کد خبر: ۵۴۴۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰ 29 December 2017

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های عبادی - سیاسی نماز جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) با تاکید به تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی اظهار داشت: یکی از آن روزهای پرافتخار، ۹ دی 88 است که ملت ایران یک بار دیگر توطئه‌های دشمن را نقش برآب کردند.

وی با بیان اینکه در فتنه سال ۸۸ نکات زیادی است که باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: حضور مردم در انتخابات که بیش از ۴۰ میلیون نفر شرکت کردند، می‌توانست دستاوردهای بزرگی برای نظام ثبت و ضبط کند ولی وقایع شوم و تلخ پس از انتخابات تاثیرات بدی در پی داشت.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه طراحان اصلی قضایای شوم فتنه ۸۸ بیگانگان بودند که هدفشان براندازی نظام جمهوری اسلامی بود، افزود: متاسفانه برخی‌ در داخل کشور در اثر بی‌بصیرتی کمک به آنها کردند.

وی ابراز کرد: اقدام مهم دشمن در سال ۸۸ این بود که هجمه به باورهای دینی مردم ایران کنند و نهادهای قانونی نظام را زیرسئوال ببرند و با القای یاس، بدبینی نسبت به نظام جمهوری اسلامی پدید آورند تا نظام را از درون متلاشی کنند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: بعد از فتنه ۸۸ مطالبات دشمن در موضوع هسته‌ای زیاد شد به طوریکه قبل از فتنه در اوج ابهت و اقتدار قرار داشتیم و حتی اوباما سه روز قبل از انتخابات به رهبر فرزانه انقلاب نامه نوشته بود که ایران وارد جریان حل موضوعات منطقه‌ای شود ولی بعد از فتنه جریان وارونه شد و حتی تحریم‌ها و فشارها نیز افزایش یافت.

وی تاکید کرد: در سال ۸۸ این مردم هوشیار و بیدار ایران بود که ۹ دی را خلق کردند و البته در تبریز با ابتکار نماینده ولی فقیه وقت در استان، یک روز قبل از ۹ دی تبریز اولینی دیگر رقم زد که مقدمه‌ای برای شهرهای دیگر شد و مردم در ۹ دی به پاخواستند و جواب دشمنان را دادند.

آل‌هاشم یکی دیگر از پیامدهای جریان ۸۸ را زیاد شدن مطالبات دشمن دانست و گفت: بعد از فتنه دشمن امیدوار برای براندازی نظام جمهوری مقدس ایران شد و گمان کردند با این کارها می‌توانند پیوند ناگسستنی انقلاب با مردم را از بین ببرند ولی مردم در ۹ دی با نقش بی‌بدیل رهبر و وحدت همه جانبه، جواب کوبنده‌ای به دشمنان دادند.

وی متذکر شد: رهبر معظم انقلاب نه تنها رهبر نظام جمهوری اسلامی است بلکه رهبر و مقتدای مسلمانان جهان نیز هستند که بیانات ایشان فصل‌الخطاب است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با مقام معظم رهبری ابراز کرد: همانطور که چند روز قبل از محضر ایشان استفاده کردیم و شاهد نصایح ایشان بودیم،به رهبرمان اعلام می‌کنیم که رهبرا مردم قهرمان آذربایجان همانند مردم سراسر ایران برای حراست از آرمان‌های امام راحل(ره) و نظام مقدس جمهوری اسلامی تا پای جان آماده‌ است.

وی ادامه داد: آفرین بر مردم غیرتمند تبریز و آذربایجان که آن روز در ۸ و ۹ به وظیفه خود عمل کردند.

نماینده ولی فقیه در استان در اعلام مناسبت‌های هفته با اشاره به درگذشت آیت‌الله حائری بیان کرد: این عالم بزرگ کارهای زیادی در داخل و خارج از کشور انجام داد و زحمات زیادی در کشور و در سمت نمایندگی ولی فقیه در استات فارس انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: امروز وفات حضرت معصومه(س) را داریم که عظمت ایشان نشانگر معرفت و بزرگواری این بانو است و زندگینامه آن حضرت قابل استفاده بوده و زیارت حرم مطهر ایشان صواب بسیاری دارد.

امام جمعه تبریز به سالگرد پیام تاریخی امام راحل به میخائیل گورباچف اشاره کرد، گفت: در این نامه آمده بود امام خمینی(ره) فرموده‌اند که غربی‌ها چاره‌ای جز تسلیم در برابر اسلام ندارد و میخائیل گورباچف نیز جواب داده بود که زمانی این نامه را دریافت کردم، حس کردم که نویسنده نامه یک فرد متفکر و دلسوز برای جهان است./فارس

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار