مانور مشترک پدافند غیرعامل با هدف ارتقای آمادگی و توان دفاعی نیروهای عمل کننده در شرایط بحران و اضطرار با شرکت فعال نیروهای بسیج و کارکنان منطقه آذربایجان شرقی، اردبیل،ارومیه، شرکت پتروشیمی، پالایش نفت تبریز، خطوط لوله و مخابرات، سازمان بهداشت و درمان، هلال احمرو آتش نشانی شهر در انبار نفت شهدای پخش تبریز برگزار گردید.
کد خبر: ۵۳۲۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ 02 December 2017
به گزارش تابناک تبریز،ابوالفضل روح اللهی مدیر منطقه ضمن گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل و با بیان اهمیت برنامه ریزی و اجرای مانورها و رزمایش های پدافند غیرعامل در ارتقای آمادگی و توان دفاعی سازمانها و نیروهای عمل کننده در خصوص اجرای مانور مشترک در انبار نفت شهدای پخش تبریز گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک این انبار در راستای ذخیره سازی، تامین و توزیع انواع فرآورده های نفتی درگستره عملیاتی این استان و استانهای همجوار به وسعت کلی ۱۵۴هزار کیلومترمربع ، صیانت از تأسیسات ودفاع از آن را در شرایط بحرانی واضطرارحائز اهمیت دانست.

مدیر منطقه آذربایجان شرقی در ادامه افزود: این مانور با حمله هوایی دشمن فرضی و آتش سوزی در سکوی بارگیری انبارنفت و یکی از مخازن آن آغاز شد که با هماهنگی و واکنش سریع پرسنل انبار، کمک و همیاری سایر سازمانها از جمله شرکت پالایش نفت تبریز، شرکت پتروشیمی ،خطوط لوله و مخابرات صنعت نفت و آتش نشانی شهر با استفاده از تجهیزات آتش نشانی مبادرت به کنترل آتش و اطفای آن نمودند.

ابوالفضل روح اللهی با اشاره به مصدومان فرضی این حادثه گفت: چند نفر از کارکنان و رانندگان نفتکش دچار مصدومیت صوری شده بودند که با حضور نیروهای امدادی منطقه ، سازمان هلال احمر استان، سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور جهت درمان و مراقبت های بعدی از محل حادثه به بیمارستانهای شهر تبریز انتقال یافتند.

مدیر منطقه در جلسه اختتامیه این مانور ضمن تشکراز آمادگی و حضورسازمانها و نیروهای عمل کننده اظهار داشت: با توان عملیاتی و آمادگی نیروهای خدوم و توانمند، مردم شریف می توانند اطمینان داشته باشند که تأسیسات و امکانات صنعت نفت از هرگونه تعرض و آسیب دشمن به بهترین وجه صیانت و حفاظت خواهد گردید.

در ادامه جلسه اختتامیه، حاضرین ضمن بحث در خصوص نقاط ضعف و قوت مانور، پیشنهادات خود را جهت ارتقای توان دفاعی و آمادگی در شرایط بحرانی بیان کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :