با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی
در مراسمی 60 پروژه تولیدی و عمرانی جهاد کشاورزی استان اردبیل با حضور معاون آب ، خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی و مسوولان استانی به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۴۹۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸ 17 June 2015

 به گزارش ایرنا، برای اجرای این پروژه ها از جمله در زمینه پرورش مرغ گوشتی ، پرواربندی بره ،کارگاه تولید عوامل بیولوژیک ، آبیاری قطره ای و بارانی ، بهسازی و لایروبی کانال و احداث سامانه ضد تگرگ با 538 میلیارد و 952 میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

استاندار اردبیل روز چهارشنبه در آیین افتتاح این پروژه ها گفت: استان اردبیل دو برابر متوسط کشوری در بخش کشاورزی شاغل دارد اما میانگین درآمد آنها نصف میانگین کشوری است.

مجید خدابخش افزود: پروژه هایی از این دست می تواند در جهت افزایش ارزش افزوده بخش کشاورزی استان موثر واقع شود.

وی با اشاره به بهره برداری از پروژه شبکه آبیاری پایین دست سد یامچی گفت: صرفه جویی و مدیریت منابع آبی که با اجرای این پروژه ها انجام می شود باید از طریق اجرای آبیاری تحت فشار در زمین های کشاورزی تکمیل شده و نسبت به افزایش درآمد سرانه استان اقدام شود.

او اظهار کرد: بازار 60 میلیارد دلاری مواد غذایی روسیه که چهار میلیارد دلار آن فقط مختص مواد لبنی است با توجه به تصویب منطقه آزاد مستقل استان اردبیل می تواند زمینه ساز توسعه چشمگیر استان باشد البته در این راه فعالان بخش کشاورزی و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی باید کمک حال دولت باشند.

او همچنین با اشاره به یارانه 85 درصدی دولت به آبیاری تحت فشار از کشاورزان خواست از این فرصت استفاده کنند چرا که می تواند تا 40 درصد تولید محصولات را افزایش دهد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار