مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه قرار نیست با توسعه گردشگری در کشور از اعتقادات اسلامی‌مان کوتاه بیائیم گفت: ۱۶ نمایندگی فعال اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در کشورهای مختلف وجود دارد.
کد خبر: ۴۹۰۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷ 06 September 2017
مرتضی حاجی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان در دومین روز از برگزاری گردهمایی نمایندگان اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور در استان کرمان اظهار‌ داشت: در حال حاضر سالانه 5 میلیون گردشگر به کشور سفر می‌کنند که باید توسعه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه قرار نیست با توسعه گردشگری در کشور از اعتقادات اسلامی‌مان کوتاه بیائیم گفت: بر اساس قوانین بین‌المللی هر گردشگری که به کشوری وارد می‌شود موظف به رعایت مقررات آن کشور است.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در دنیا هر کشوری مقررات خاصی دارد و این موضوع خاص ایران نیست افزود: کتابچه‌های راهنمایی گردشگران با زبان‌های مختلف چاپ شده که در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 16 نمایندگی فعال اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در کشورهای مختلف وجود دارد خاطر‌نشان کرد: 5 دفتر دیگر نیز در حال طی مراحل راه‌اندازی است و به‌زودی تعداد دفاتر به 21 دفتر اطلاع‌رسانی گردشگری ایران می‌رسد.

حاجی با بیان اینکه نمایندگان اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور افرادی فعال در حوزه گردشگری هستند گفت: این افراد در آن کشورها دفتر دارند و عمدتا کار اقتصادی می‌کنند و ارتباط اثرگذاری با سفارت و دفاتر گردشگری در هر کشور را دارند.

وی با اشاره به اینکه این افراد در یک کمیسیون در معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی پذیرش و تائید می‌شوند تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی این افراد ایجاد بازار برای صنایع دستی کشور است.

در این جلسه مهدی سیاوشی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان هدف از برگزاری دومین گردهمایی نمایندگان اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور در کرمان را معرفی جاذبه‌های گردشگری استان عنوان کرد و گفت: بسیاری از این نمایندگان هیچ اطلاعی از ظرفیت‌های میراثی و تاریخی و جاذبه‌های گردشگری کرمان نداشتند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار