معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: چهارشنبه 29 بهمن هزاران نفر از مردم استان به دیدار مقام‌معظم رهبری می‌روند تا عاشورائیان آذربایجان حماسه بیعت را به نمایش بگذارند.
کد خبر: ۴۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۰ 15 February 2015

سعید شبستری اظهار کرد: مردم آگاه و موقعیت‌شناس استان همانند سال‌های گذشته در سالروز قیام 29 بهمن تبریز با رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی دیدار و با آرمان‌های امام راحل تجدید عهد می‌کنند.

وی تصریح کرد: در این دیدار از اقشار مختلف مردم استان‌ آذربایجان شرقی به همراه امام جمعه تبریز و نماینده ولی‌‌فقیه در استان ‌آذربایجان شرقی، استاندار، نمایندگان مجلس، فرمانداران، مدیران، روحانیون، دانشجویان و دانش‌آموزان از شهرها و روستاهای استان به دیدار یار و رهبر خود می‌روند.

شبستری افزود: تاریخ انقلاب اسلامی مملو از برگ‌های زرین حماسه‌های ملت غیور ایران است و در این میان مردم آذربایجان نقش پیشتازی دارند.

خاطرنشان کرد: امام راحل بر گردن همه ملت حق حیات دارند و ما در خصوص احیای راه و نام امام خمینی (ره) تحت رهبری حکیم و فرزانه زمان، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای نباید از هیچ کوششی دریغ کنیم.

قیام 29 بهمن سال 1356 دومین حرکت گسترده اسلامی و مردمی است که متعاقب قیام خونین 19 دی مردم قم در شهر قهرمان‌پرور تبریز صورت گرفت، که با دخالت ایادی پهلوی، خشم و انزجار مردم تبریز به جوش آمده و قیام تاریخی افتخارآمیزی بر پیشانی این شهر ولایت‌مدار حک شد و این حرکت راه امت اسلامی را به راه خونینی که در بیش روی داشت پیوند داد و لحظاتی را به دنبال آورد که از آن خورشید حیات‌آفرین انقلاب اسلامی آغاز به درخشش کرد.

29 بهمن؛ نقطه عطفی در جریان مبازرات مردم تبریز علیه رژیم طاغوت شد که درفشی کاویانی علیه ضحاک زمانه بود. 29 بهمن سال 1356 دومین حرکت گسترده اسلامی و مردمی است که متعاقب قیام خونین 19 دی مردم قم در شهر قهرمان‌پرور تبریز صورت گرفت، این حرکت راه امت اسلامی را به راه خونینی که در پیش‌روی داشت پیوند داد و لحظاتی را به دنبال آورد که از آن خورشید حیات‌آفرین انقلاب اسلامی آغاز به درخشش کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :