نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: دانستن حق مردم است و این حق نباید برای مردم ضایع شود.
کد خبر: ۴۷۷۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 13 August 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا:  آیت الله اسدالله ایمانی  در آیین تجلیل از فعالان عرصه اطلاع رسانی در صدا و سیما افزود: رسالت خبرنگار و صاحب قلم این است که جامعه خود را با نوآوری های زمان و جهان آشنا کند و این نوآوری ها و خبر رسانی ها باید بر اساس واقعیت و حقیقت بیان شود.
وی با بیان اینکه دانستن حق مردم است و این حق نباید ضایع شود افزود: خبر نباید در کادر فکری و اندیشه ای مشخص افراد قرار گیرد بلکه حقیقت باید به شنونده و بیننده ارائه شود تا عمل رسانه ها با حق مردم منافات نداشته باشد.
ایمانی با بیان اینکه هر نوع گرایش خبرنگاران در مسیر مثبت و منفی ضرر و زیان به جامعه وارد می کند، اظهارداشت: مردم ما تحلیل گر هستند و با ارائه واقعیت های اخبار، می توانند قضاوت کنند لذا نباید اخبار دست کاری شده به مردم ارائه شود.
وی اضافه کرد: خبرنگاران با بیان واقعیت ها، عظیم ترین خدمت را به بشریت ارائه می دهند و اصحاب رسانه و خبرنگاران نباید بین جامعه و اخبار فاصله ایجاد کنند.
امام جمعه شیراز ادامه داد: متاسفانه عمده ضرر و آسیب ما در مشروطیت که صد سال طول کشید، از سوی مطبوعات آن روز بر پیکره جامعه بود و در نهضت ملی شدن صنعت نفت نیز بخشی از بلاهایی که 25 سال استبداد سیاه بر ما حاکم شد، از طریق مطبوعات انجام شد.
ایمانی با بیان اینکه خبر عامل رشد و بالندگی است عنوان داشت: خبر در سازندگی نقش غیر قابل انکاری دارد و امروز هر جامعه ای که زودتر از خبرها و اطلاعات علمی روز آگاه ‌تر شود، موفق ‌تر است.
وی افزود: امیدواریم خبرنگاران ما با پیدا کردن الگوهای شایسته از جمله شهدای رسانه بتوانند در راه درست و صحیح قدم بردارند.
مدیر کل صدا و سیمای استان فارس نیز گفت: پیام گران‌ترین محصول است و هم اینک دشمن با راه اندازی شبکه های فارسی زبان بر روی تولید و انتشار پیام سرمایه‌ گذاری های زیادی کرده است که این سرمایه گذاری، نشان از قدرت تاثیرگذاری ما در این عرصه است.
سید تقی سهرابی بیان کرد: رسانه های ما باید به عدم گسترش ناامیدی و یاس در جامعه توجه کنند زیرا ناامید کردن جامعه ما یکی از اهداف دشمن است و ما رسانه ها موظف به خنثی کردن توطئه های دشمنان هستیم.
وی با بیان اینکه رسالت خبرنگار شبیه رسالت شهداست ادامه داد: بیش از 83 درصد مردم کشورمان به رسانه‌های داخل کشور اقبال دارند و آن را مرجع تصمیم‌ گیری می ‌دانند و این اعتماد مردم که سرمایه ماست را باید قدر بدانیم و آن را تقویت کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار