مدیرکل امور استان ها و انجمن های نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: تمرکز زدایی و گسترش متوازن امکانات مطالعه در مناطق محروم و کم برخوردار کشور از اهداف مهم این نهاد در ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه است.
کد خبر: ۴۵۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷ 10 June 2015

به گزارش ایرنا، اسماعیل شفاعی در نشستی با فرماندار خلخال افزود: با هدف تحقق خواسته مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش سرانه مطالعه در کشور و فراهم نمودن ساز و کار این امر و دستیابی به این اهداف فرهنگی احداث کتابخانه مرکزی در تمام شهرستان های فاقد کتابخانه بزرگ در دستور کار نهاد کتابخانه های عمومی کشور قرار گرفته است.

وی گفت: پرداخت نیم درصد از کل دریافتی عوارض ساخت و ساز شهری برابر قانون و مقررات جاری کشور برای توسعه فرهنگ کتابخوانی به اداره امور کتابخانه های عمومی مناطق مختلف ضرورتی بی منت برای شهرداری ها است.

شفاعی اظهار کرد: نهاد کتابخانه عمومی یک نهاد غیردولتی بوده و برای اجرای طرح تمرکز زدایی بسیاری از امور اداره و دریافتی عوارض و یا درآمدهای داخلی کتابخانه های عمومی شهرستان ها بدون دخالت مرکز کشور در همان محل هزینه می شود.

وی با بیان این که ارائه آمار و ارقام ملاک عمل مناسبی برای ارزیابی عملکرد انجمن های کتابخانه های عمومی مناطق مختلف کشور نیست افزود: در سال های اخیر جلسات انجمن ها صرفا به ارائه آمار و ارقام خلاصه شده و به کیفیت مصوبات و تلاش برای افزایش سرانه مطالعه کتاب کمتر توجه شده است.

وی همچنین با اشاره به شبیخون فرهنگی بیگانه و گسترش فرهنگ استفاده از رسانه و فضای مجازی به جای مطالعه کتاب در کشور گفت: برای پرکردن خلا مطالعه در جامعه نقش انجمن های کتابخانه های عمومی تعیین کننده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار