پنجاهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مانه و سملقان با محوریت بررسی آسیب های اجتماعی در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۴۵۸۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۹ 12 July 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ؛ امام جمعه شهرستان مانه و سملقان در این جلسه اظهار کرد: فاصله گرفتن مردم از فرهنگ دینی و قرآنی باعث ایجاد آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد، طلاق، بی حجابی و ... در جامعه می شود پس باید برنامه ریزی جدی تری در راستای تقویت و ترویج فرهنگ دینی و قرآنی صورت گیرد.

حجت الاسلام «احمدزاده» افزود: امروز طلاق، اعتیاد، نزاع و نبود شغل در جامعه از بزرگترین معضلات اجتماعی است.

وی با اشاره به این که طلاق و اعتیاد در جامعه گسترش پیدا کرده است گفت: مساجد و کانون های فرهنگی مکان هایی برای گسترش و ترویج مسائل دینی هستند و  این برنامه ها باید در شهرها و روستاها گسترش پیدا کند.

وی همچنین اضافه کرد: با گسترش فضای مجازی و شبکه های مجازی در جامعه که جوانان بیشتر تحت تاثیر هستند ما می بایست از این ابزار به طور صحیح و آگاهانه در راستای تقویت و ترویج فرهنگ دینی و قرآنی استفاده کنیم.

امام جمعه شهرستان مانه و سملقان خاطر نشان کرد: ما دو نوع دشمنی داریم یک نوع دشمنی آشکار و نوع دیگر پنهان است که بسیار بدتر از نوع اول است.

معاون فرماندار شهرستان مانه و سملقان همچنین در این جلسه طلاق، حاشیه نشینی، فساد اخلاقی و بیکاری را چهار آسیب اجتماعی مهم در کشور دانست و گفت: قاچاق مواد مخدر و اعتیاد اولویت دارترین آسیب های اجتماعی در مانه و سملقان است.

رسول جهاندوست افزود: در این جلسات باید  آسیب های اجتماعی شناسایی و راهکارها پیشگیری و برخورد با آنان به صورت موردی بررسی و تبیین شود.

مسئول دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان نیز در این جلسه ضمن  برشمردن اهمیت و جایگاه شورای فرهنگ عمومی در کشور، به اولویتهای موضوعی سال ٩٦ شورای فرهنگ عمومی استان در قالب ٥ موضوع خانواده(سبک زندگی اسلامی)، گفتمان اقتصاد مقاومتی، اخلاق عمومی، آسیبهای اجتماعی و سرمایه اجتماعی  اشاره نمود.

رضا لنگری گفت: با بررسی های انجام شده، ١٠ آسیب در استان شناسایی شده است که با ارسال به صدا وسیما رویکرد برنامه سیما و رادیو به این سمت سوق داده می شود.

 «لنگری» گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی و پرداختن به این امر مهم را در دستور کار شورای فرهنگ عمومی استان عنوان کرد و افزود: هیچ برنامه ای محقق نمی شود مگر با حمایت دستگاه ها و کانون ها و مساجد و باید مورد توجه قرار گیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار