کد خبر: ۴۵۰۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳ 30 June 2017
تابناک / امام جمعه موقت رشت آتش به اختیاری در حوزه فرهنگ را مد نظر رهبری دانست که دارای ضوابط و چارچوب است و گفت: امام خمینی(ره) نیز با ادبیات دیگری بر این مفهوم قرآنی تاکید داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین «شفیعی زاده» در خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت، با بیان اینکه حکومت اسلامی براساس مبانی و اصول دین مبین اسلام مشروعیت دارد، اظهار کرد: مردم نقش اساسی و مهم در حکومت اسلامی در قالب مردم سالاری دینی دارند.

وی نقش مردم را در عینیت بخشیدن به حکومت اسلامی بسیار زیاد دانست و افزود: مردم سالاری دینی به حکومت مشروعیت می دهد و لذا نیازمند حضور و همکاری مردم است.

امام جمعه موقت رشت با بیان این‌که عدم حضور و همکاری مردم موجب ناکام ماندن حکومت اسلامی از رسیدن به اهداف می شود، تصریح کرد: امروز مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه نقشه راه حکومت اسلامی را در قالب نامگذاری شعار سال تعیین و به دولت ها کمک می کنند.

حجت الاسلام شفیعی زاده با اشاره به مطرح شدن موضوع «آتش به اختیار» از سوی رهبر انقلاب، عنوان کرد: مقام معظم رهبری در تاریخ انقلاب یکی از قانونمندترین مسئولان نظام بوده اند و لذا آتش به اختیار به معنی بی قانونی و هرج و مرج نیست، اما برخی از این مطلب استفاده نادرست و به نفع خود عمل می کنند. البته آتش به اختیاری نیازمند بررسی و تحلیل در همه حوزه هاست.

این کارشناس دینی آتش به اختیاری در حوزه فرهنگ را مد نظر رهبری دانست که دارای ضوابط و چارچوب است و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) نیز با ادبیات دیگری بر این مفهوم قرآنی تاکید داشتند.

حجت الاسلام شفیعی زاده رعایت انصاف، پرهیز از توهین و بی احترامی و جلوگیری از سوء استفاده دشمن را از جمله الزامات آتش به اختیاری دانست و گفت: کسانی که آتش به اختیار هستند نباید با جریانات داخلی مقابله کنند.

وی حمایت مسئولان از آتش به اختیاری را خواستار شد و خاطرنشان کرد: پذیرش سند 2030 نوعی کاپیتولاسیون فرهنگی است، چون برخی بندهای این سند نقض اسلام و ثمره آن بی‌عفتی و بی‌حیایی در جامعه اسلامی است، از این‌رو مسئولان در شورای انقلاب فرهنگی نسبت به لغو این سند اقدام کنند.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه آمریکا محور همه اقدامات تروریستی و ضد انسانی است، یادآور شد: آمریکا تروریست‌ها را تجهیز می‌کند و در مقابل ایران را حامی تروریسم می‌خواند، از این‌رو مقام معظم رهبری همواره بر غیر قابل اعتماد بودن استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جنایتکار تأکید دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار