کد خبر: ۴۴۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶ 07 June 2015
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز با باین این‌که یکی از رویدادهای مهم آموزش در کشور برگزاری آزمون کنکور است، گفت: قرار بود کنکور امسال در تیرماه برگزار شود اما به دلیل همزمانی با ماه مبارک رمضان تصمیم گرفته شد که در خردادماه برگزار شود.

 سیدمحمود کاشفی‌پور در نشست خبری که امروز یکشنبه (17 خرداد) برگزار شد، اظهارکرد: آزمون ورود به دانشگاه برای گروه ریاضی و انسانی در نوبت صبح روز پنج‌شنبه، 21 خرداد و گروه هنر در نوبت عصر همان روز برگزار می‌شود. همچنین کنکور گروه علوم تجربی در نوبت صبح و گروه زبان در نوبت عصر روز جمعه، 22 خرداد برگزار خواهد ‌شد.

وی با بیان این‌که این دانشگاه تجربه خوبی در برگزاری آزمون‌های مختلف دارد، گفت: در دانشگاه شهید چمران اهواز مخزن و ستاد مرکزی آزمون وجود دارد که در کنکور سراسری تمام مراکز امتحانی از این ستاد تغذیه و بعد از آن نیز پاسخ‌نامه‌ها به آن بر می‌گردد و بعد از بسته‌بندی به تهران ارسال می‌شود.


کاشفی‌پور با اشاره به این‌که 22 حوزه امتحانی در استان جهت برگزاری کنکور امسال در نظر گرفته شده است، تصریح‌کرد: در شهر اهواز مکان برگزاری کنکور تعداد 11 هزار و 600 داوطلب ورود به دانشگاه در دانشگاه شهید چمران اهواز، تعداد 4 هزار و 300 داوطلب در جهاد دانشگاهی خوزستان و تعداد 5 هزار و 800 متقاضی در مدارس خواهند کرد.


وی بیان‌کرد: کارت ورود به جلسه از امروز، (یکشنبه، 17 خردادماه) در سایت سازمان سنجش قابل دریافت است. همچنین برای برطرف کردن مشکلات در کارت‌های ورود به جلسه، باجه رفع نقص در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه در درب اصلی دانشگاه شهید چمران مستقر می‌شود. برای داوطلبانی که به دلایلی موفق به دریافت اینترنتی کارت ورود به جلسه کنکور نشده‌اند در این باجه کارت صادر می‌شود.

 
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران با بیان این‌که آزمون در نوبت صبح در ساعت 8 و در نوبت بعدازظهر در ساعت 15 و 30 دقیقه برگزار می‌شود، خاطرنشان‌کرد: داوطلبان نوبت صبح و عصر به ترتیب باید ساعات 6:30 و 14 در حوزه امتحانی خود حاضر باشند. درب سالن‌های امتحان نیز یک ساعت قبل از شروع آزمون باز می‌شود.

 
کاشفی‌پور عنوان‌کرد: در دانشگاه شهید چمران هفت دانشکده به عنوان حوزه‌های امتحانی برای برگزاری آزمون کنکور در نظر گرفته شده‌اند. در کارت ورود به جلسه محل آزمون هر داوطلب مشخص شده است. سرویس‌های ایاب و ذهاب در زمان برگزاری آزمون نیز فعال خواهند بود.

 
وی با بیان این‌که هدف دانشگاه شهید چمران توسعه مقطع کارشناسی ارشد است، اظهارکرد: در سال گذشته 2 هزار و 200 دانشجو در مقطع کارشناسی در این دانشگاه پذیرش شدند و امسال نیز پذیرش در همین حدود خواهد بود. با توجه به این‌که توسعه دوره‌های کارشناسی را ترجیح نمی‌دهیم، پذیرش در این مقطع نیز افزایش نداشته است.

 
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران گفت: بسیاری از صندلی‌های دانشگاه‌های کشور خالی است و به همین دلیل بسیاری از شرکت‌کنندگان در آزمون کنکور به‌راحتی در دانشگاه پذیرش می‌شوند اما داوطلبان برای پذیرش در برخی رشته‌ها و دانشگاه‌ها باید با هم رقابت کنند.


کاشفی‌پور با اشاره به این‌که افزایش سهمیه پذیرش دانشجویان بومی در اختیار وزارت علوم است، تصریح‌کرد: مشکل استان خوزستان که همیشه بوده و هست، کمبود مراکز آموزش عالی دولتی است. در حال حاضر 50 درصد دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز بومی هستند و از سیاست‌های دانشگاه و وزارت علوم افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان بومی است.

 

وی در پاسخ به سوالی در مورد شرایط نامساعد آب و هوا در ساعت برگزاری کنکور در خوزستان گفت: قبول داریم که ممکن است ساعت برگزاری این آزمون نامناسب باشد که قطعا بر داوطلبان تاثیرگذار خواهد بود، اما برگزاری کنکور در کشور همزمان است و برای تامین امنیت آن راه دیگری وجود ندارد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار