کد خبر: ۴۳۹۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲ 12 June 2017

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، منصور عالیقدر عصر امروز در نشستی با فرماندار سرعین اظهار داشت: با توجه به منحصر بفرد بودن غارهای کنزل سرعین، تلاش برای ثبت جهانی کردن آن‌ها با جدیت ادامه دارد و هم‌اکنون اقدامات لازم برای مرمت و تبدیل روستای کنزق به یک جاذبه تاریخی در سطح ملی آغاز شده است.

وی افزود:‌ معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی یکی از مهم‌ترین اهدافی است که به دنبال آن هستیم و امیدواریم با اقدامات انجام یافته بتوانیم غارهای زیرزمینی ناشناخته  این شهرستان را به گردشگران معرفی کنیم تا شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی در این مجموعه زیبا باشیم.

 معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: با وجود نوظهور بودن تاسیسات گردشگری شهرستان سرعین و رشد جهشی چند سال اخیر به صورت شایسته و مناسبی توسط معاونت گردشگری این اداره کل مدیریت و نظارت شده است.

عالیقدر بیان کرد: زیرساخت‌های شهری سرعین برای چهار هزار نفر جمعیت محدود شهر تعریف شده که براین اساس تقویت زیرساختهای شهری سرعین توجه و نگاه ویژه مسئولان ارشد کشوری را می‌طلبد و امیدواریم با اقدامات انجام یافته به تمامی اهداف خود در راستای معرفی جاذبه‌های گردشگری منطقه دست یابیم.

جهانگیر شهبازی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سرعین نیز در این نشست تصریح کرد: همزمان با روز جهانی صنایع دستی و در راستای گرامیداشت این روز نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی در سرعین افتتاح شد و در این شهرستان بیش از 50 هنرمند در حوزه صنایع دستی شناسایی و برای آنها پروانه تولیدی صادر شده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار