نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که استان قزوین ۲۰۰۰ تخت بیمارستانی کم دارد، گفت: استاندارد سرانه تخت بیمارستانی برای هر ۱۰۰۰ نفر ۲.۶ تخت است که این رقم در کشور ۱.۶ و در قزوین ۰.۹ است.
کد خبر: ۴۳۸۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸ 11 June 2017
داود محمدی شامگاه جمعه در نشست توسعه و برنامه‌ریزی استان قزوین که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: استاندارد سرانه تخت بیمارستانی برای هر 1000 نفر 2.6 تخت است که این رقم در کشور 1.6 و در قزوین 0.9 است که نشان می‌دهد استان قزوین در حدود 2000 تخت بیمارستانی کمبود دارد.

وی افزود: این در حالی است که بیمارستان‌های موجود نیز وضعیت مناسبی ندارند و 70 سال از عمر ساختمان و تجهیزات آنها می‌گذرد که این نقیصه باید جبران شود.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یک بیمارستان 700 تختخوابی در استان قزوین جانمایی شده است تصریح کرد: ساخت این بیمارستان نیازمند تخصیص اعتبار است که این مهم از سازمان برنامه و بودجه درخواست شده است تا برای آن اعتبارات ملی در نظر گرفته شود.

نماینده قزوین در مجلس تأکید کرد: ضروری است منابع دولتی این طرح تقویت و اعتبارات مورد نیاز آن در سال جاری به طور کامل تخصیص داده شود.

محمدی همچنین با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان قزوین عنوان کرد: در سفر رئیس‌جمهور به استان قزوین مصوبات خوبی در راستای حل مشکلات عمومی در مورد تأمین آب شرب و کشاورزی، ارتقای فضاهای درمانی، توسعه خطوط ریلی و عمران و آبادانی روستاها از تصویب گذشت و از رئیس‌جمهور درخواست می‌شود به منظور تحقق مصوبات این سفر دستورات قاطع صادر شود.

وی افزود: در مورد انتقال 60 میلیون مترمکعب آب از سد طالقان به استان قزوین به منظور حل مشکل آب شرب 14 شهر و 198 روستا تنها 10 درصد اعتبارات این طرح از محل اعتبارات دولتی تأمین شده است؛ در حالی که در موارد مشابه و در دیگر استان‌های کشور محل تأمین تمام اعتبارات طرح‌های این‌چنینی از منابع دولتی بوده است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بیم آن می‌رود اگر دولت تمام تعهداتی را که مربوط به این طرح است اجرایی نکند، امید ایجاد شده در دل مردم به یأس تبدیل شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار