رییس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برگزاری پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه، گفت : باید از این فرصت در جهت ارتقای سهم صادرات کشور در زمنیه گل بهره ببریم.
کد خبر: ۴۲۰۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵ 08 May 2017
 معصومه آباد در سیصد و چهل و پنجمین جلسه شورا با اشاره به آغاز پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه گفت : دیروز شاهد افتتاح و برگزاری پانزدهمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه بودیم که استقبال پرشور مردم به همراه داشت. در هر دور از برگزاری این نمایشگاه قریب به دو میلیون نفر از این نمایشگاه بازدید کرده اند که این نشان از علاقه شهروندان به این حوزه دارد و نیز یک نیاز و ضرورت بزرگ را آشکار می کند؛ ظرفیت گسترش و تولید این صنعت از سنتی به صنعتی شدن که البته می بایست توام با ارتقا کیفی و کمی باشد.  

آباد اضافه کرد: قسمت تلخ ماجرای گل این است که به دلیل شرایط اقلیمی هفدهمین تولید کننده گل هستیم اما در حوزه صادرات در رتبه صد و هفت قرار داریم. عدم بسته بندی اصولی، نداشتن ناوگان حمل و نقلی مناسب از جمله مشکلات عمده در عدم دسترسی به رسیدن سهم به حق صادرات است. این در شرایطی است که ارتقا صادرات در این زمینه می تواند ظرفیت اشتغالزایی ۳۰ هزار فارغ التحصیل کشاورزی را فراهم کند. این موضوعی است که بارها در خصوص آن تذکر داده شده و امیدواریم پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه آغاز حرکت در این مسیر باشد.  

این عضو شورا خاطر نشان کرد: ما در کنار کشوری مانند ترکیه زندگی می کنیم که سال گذشته یک میلیارد دلار سهم صادرات گل داشته و این در حالی بود که سهم ایران یک دهم از ظرفیت تولید گل بوده است.  

آباد در ادامه گفت: در شرایطی که در شهر تهران اقدامات متناسبی به ویژه در توسعه فضای سبز صورت گرفته و با وجود شرایط اقلیمی خشک و آلودگی هوا و گرد و غبار، ارتقا سرانه فضای سبز از ۹ به ۱۶.۷ متر برای هر نفر قابل تقدیر است. 
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار