معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود 20 درصد از فضای آموزشی کشور توسط خیرین ساخته می‌شود، گفت: حدود 40 درصد از تعهدات خیرین مدرسه ساز کشور محقق شده است.
کد خبر: ۴۱۰۷۶۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ 20 April 2017
محمدتقی نظرپور در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حدود 40 درصد از تعهدات خیرین محقق شده است، افزود: باید مدارس را از حالت خشت وگلی و غیرمقاوم خارج کرد و به مدارس مقاوم تبدیل کنیم که این مهم نیازمند مشارکت خیرین است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تعهد خیرین کشور در سال گذشته برای ساخت فضاهای آموزشی را 900 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: امیدواریم در سال 96 تعهد خیرین به یک‌هزار میلیارد تومان برسد.

وی به وجود پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی در سطح کشور اشاره و تصریح کرد: این پروژه‌ها به دلیل کمبود اعتبارات نیمه تمام باقی مانده‌اند که لازم است با مشارکت خیرین مدرسه ساز تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

نظرپور با ابراز امیدواری برای به نتیجه رساندن حدود سه‌هزار کلاس درس با کمک خیرین در سال جاری، افزود: حدود 20 درصد فضای آموزشی کشور توسط خیرین ساخته شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به تجهیز 130 هزارکلاس درس به سیستم گرمایشی و سرمایشی در سطح کشور، گفت: 50 درصد کلاس های باقیمانده در برنامه ششم توسعه تجهیز و نوسازی خواهند شد.

وی با اشاره به نیاز کشور به 52 هزار کلاس درس، تصریح کرد: حدود 25 هزار کلاس درس در مناطقی که مسکن مهر ساخته شده، مورد نیاز است و ساخت حدود 25 هزار کلاس درس در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده است.

نظرپور گفت: در برنامه ششم توسعه حدود سه میلیارد دلار اعتبار برای نوسازی مدارس در نظر گرفته شده است که این اعتبار بخشی از نیاز به فضای آموزشی  کشور را مرتفع می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار