رییس هیات ورزش پهلوانی زورخانه ای شهرستان سمنان گفت: با اطلاع رسانی درباره تاثیر اخلاقی، ارزشی، تربیتی ورزش باستانی، بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و نسل جوان برای یادگیری به این ورزش گرایش پیدا می کنند.
کد خبر: ۴۰۴۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴ 08 April 2017
به گزارش تابناک سمنان سلیمان دهرویه، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به این رشته ورزشی از نظر تبلیغات و اطلاع رسانی کمتر توجه شده است و اطلاع رسانی درمورد تاثیر اخلاقی، ارزشی، تربیتی ورزش باستانی برای مردم، می تواند سرمایه گذاری بخش خصوصی و جذب جوانان به این سمت را در پی داشته باشد.
وی ، یکی از اولویت های هیات ورزش پهلوانی زورخانه ای را بسترسازی مناسب برای جذب و آموزش از سنین نوپا دانست و افزود: به همین منظور، زورخانه مولا علی (ع) واقع در شهرک فرهنگیان سمنان آماده ثبت نام ورزشکاران در رده های مختلف سنی است.
وی تاکید کرد: ورزش پهلوانی و زورخانه ای تنها ورزش سنتی و مذهبی مردم ایران است و ریشه در فرهنگ ملی این مرز و بوم دارد و حفظ و حراست از آن به عهده هر ایرانی است.
رییس هیات ورزش پهلوانی زورخانه ای شهرستان سمنان با بیان این که یک ورزشکار باید دارای خصوصیاتی باشد تا در اندیشه مردم پهلوان شود، ادامه داد: خدادوستی، مبارزه با خواهش های نفسانی و مجاهدت از جمله این خصوصیات است.
وی افزود: ورزش باستانی نماد جوانمردی است و حضرت علی (ع) نیز الگوی تمام عیار ورزشکاران و قهرمانان است و اقتدا به ایشان یک باور و اعتقاد راسخ برای ورزشکاران در زورخانه ها است.
دهرویه خاطرنشان کرد: نسل جوان باید سبک و شیوه زندگی حضرت علی (ع) را به عنوان الگوی زندگی خود قرار دهند و این الگوقرار دادن می تواند راهکاری برای ریشه کن شدن تهاجم های فرهنگی است.
وی گفت: جامعه ای سالم است که در آن حرکت و پویایی وجود داشته باشد و این امر مهم بدون ترویج ورزش در جامعه مهیا نمی شود و این امر در ورزش پهلوانی بهتر نمود پیدا می کند زیرا ورزش زورخانه ای تواضع را به ورزشکارن می آموزد و آن ها را در مسیر جوانمردی قرار می دهد.
رییس هیات ورزش پهلوانی زورخانه ای شهرستان سمنان، بر فراهم کردن امکانات ورزشی در همه شهرستان ها، رسیدگی و توجه بیشتر به ورزش مدارس، احیای ورزش های بومی و محلی و توسعه رشته های ورزشی تاکید کرد.
زورخانه مولا علی (ع) سمنان سومین مرکز آکادمی ورزش پهلوانی کشور در حال فعالیت است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار