مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در خصوص سهم پنج درصدی آموزش و پرورش از عوارض نوسازی که شهرداری مشهد آن را پرداخت نمی کند حدود 6 ماه است که به دیوان عدالت اداری شکایت کرده‌ایم.
کد خبر: ۳۹۶۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸ 17 March 2017
به گزارش تابناک رضوی، به نقل از ایسنا، علیرضا کاظمی امروز در شورای آموزش و پرورش استان که در اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مساله پرداخت نشدن سهم پنج درصدی آموزش و پرورش از عوارض نوسازی را مجدانه با تعامل پیگیری کردیم، اما برخی رسانه‌ها ما را متهم کردند که به قانون آشنایی نداریم و نتیجه تلاش‌های مشاوره‌ای و رایزنی‌های ما این شد، در دیوان عدالت اداری حتما رای به نفع آموزش و پرورش صادر خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری به دنبال انتخاب رشته آزادانه و آگاهانه هستیم و هیچ محدودیتی در انتخاب رشته ایجاد نخواهیم کرد، گفت: البته دانش‌آموزانی که رشته‌های موردنظر را نیاورده‌اند از آن رشته‌ها حذف خواهند شد بنابراین یکسری مطالبات دانش‌آموزان کاهش می‌شاید، یکسری از ظرفیت‌ها را هم افزایش داده ایم همچنین در حال انجام آگاهی سازی هستیم بنابراین پیش بینی می کنیم از چالش هدایت تحصیلی در سال آینده به بهترین شکل عبور کنیم.
مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: با توجه به تدابیر خوبی که اندیشیده شده به نظر می رسد در هدایت تحصیلی سال جاری همچون سال گذشته  دغدغه و مشکل ایجاد نخواهد شد.
کاظمی در خصوص برنامه‌های پیشروی آموزش و پرورش خراسان رضوی، گفت: اسکان نوروزی در 48 پایگاه و 1200 مدرسه و 12 هزار کلاس درس انجام خواهد شد، پیش بینی می کنیم یک میلیون و 700 هزار نفر روز اسکان زائر در نوروز 96 داشته باشیم .
وی افزود: در ایام نوروز 65 پایگاه علمی در نواحی مشهد، 23 پایگاه در مناطق و در مجموع 88 مرکز اعتکاف علمی در مدارس استان برای آماده سازی دانش آموزان در کنکور ایجاد خواهد شد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز در اردیبهشت ماه سال آینده، عنوان کرد: همایش سفیران آفتاب با همت کانون بازنشستگان برای تقدیر از پیشکسوتان با حضور 700 نفر از بهترین فرهگیان پیشکسوت برگزار خواهد شد.
کاظمی در خصوص مهم ترین برنامه‌هایی که آموزش و پرورش در یک ماه اخیر انجام داده است، یادآور شد: برگزاری جشن تکلیف 5000 نفری دانش‌آموزان در حرم مطهر رضوی که با تمرکز بر مدارس مناطق محروم انجام شد بازتاب‌های خوبی در بین دانش آموزان داشته است.
وی با اشاره به پایان یافتن مسابقات قرآن و عترت و مسابقات فرهنگی و هنری، گفت: امروز اختتامیه مسابقات حفظ زیارت امین الله با شرکت 25 هزار دانش آموز و 5000 معلم برگزار می‌شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: جشن نیکوکاری در تمام مدارس با شور و نشاط در حال انجام است پیش بینی می کنیم در این جشن حدود یک و نیم میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی داشته باشیم همچنین تاکنون 920 یادواره شهدا برگزار کرده ایم.
کاظمی با اشاره به پایان یافتن مسابقات علمی- عملی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و مسابقات علمی کاربردی هنرستان‌های کارو دانش استان خاطرنشان کرد: این مسابقات با حضور 500 هنرجو در 31 رشته فنی و حرفه ای و 37 رشته کارودانش برگزار شد.
وی اضافه کرد: به برکت توجه دولت به مساله رفاه و معیشت معلمان علی رغم محدودیت های مالی آموزش و پرورش توانسته‌ایم بسیاری از مطالبات را پرداخت کنیم، تا شنبه هفته آینده حق التدریس های سه ماهه اول سال تحصیلی جاری و برخی مطالبات دیگر پرداخت خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار