نخستین همایش گفتمان گردشگری آسان از برنامه های مشهد 2017 ، پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزار می شود.
کد خبر: ۳۷۷۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴ 14 February 2017
به گزارش تابناک رضوی،فرید جواهر زاده،دبیر انجمن طبیعتگردی ایران گفت:این همایش با 2 رویکرد طبیعت گردی و توسعه پایدار و همکاری استانداری خراسان رضوی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی ، شهرداری مشهد، دانشگاه سوربن فرانسه و موسسه آموزش عالی بینالود برگزار می شود.
دبیر انجمن طبیعتگردی ایران با اعلام این خبر، افزود: سلسله گفتمان های گردشگری آسان بر اساس رویکردهای علمی انجام شده و می تواند دستاوردهای بسیار ارزشمند به همراه داشته باشد. 
وی اظهار کرد: این همایش نخستین اقدام اجرایی این انجمن به حساب می آید که گامی موثر در آسان سازی گردشگری در کشور است. 
جواهرزاده  با بیان اینکه تمام بخش های توسعه ای شهر مشهد باید  مورد توجه قرار گیرد گفت: در شرایط فعلی ضریب ماندگاری مسافر و زائر در مشهد کاهش یافته که باید به صورت ویژه در چنین همایش هایی مد نظر قرار گیرد. 
جواهرزاده افزود: باید شرایط حضور مسافر و زائر در شهرهای مختلف ایران به ویژه در مشهد بررسی شود و موانع موجود در این زمینه برطرف شود.
قائم مقام موسسه آموزش عالی بینالود،بهزاد علیزاده در این نشست گفت: امسال فعالیت های بسیار در حوزه های مختلف فرهنگی و گردشگری انجام شده و ارتباطات ارزشمند با دانشگاه های بین المللی برقرار شده است. 
 علیزاده افزود: همایش مزبور نیز با همکاری دانشگاه سوربن فرانسه برگزار می شود که گامی موثر در ترویج گردشگری آسان به شمار می رود.
وی با بیان اینکه رویداد مشهد 2017 فرصت مناسب برای شکل گیری گردشگری آسان در کشور و شهر مشهد است، اظهار کرد: معرفی نقاط قوت گردشگری یکی از رویکردهای بسیار مهم و اساسی است که باید در پایتخت فرهنگی جهان اسلام به صورت ویژه دنبال شود.
سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی ،مجتبی حسینی، نیز در این نشست گفت: توجه به مولفه های اصلی گردشگری از جمله رویکردهایی است که باید در رویداد مشهد 2017 به صورت جدی دنبال شود. 
 حسینی افزود: گردشگری و سفر آسان موضوع بسیار حیاتی است که به صورت ویژه در همایش گفتمان گردشگری آسان بررسی  می شود و دستاوردهای ارزشمند برای پایتخت فرهنگی جهان اسلام به همراه دارد. 
وی به چهار بخش این همایش اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه های تخصصی و اعطای گواهی نامه بین المللی از دانشگاه سوربن فرانسه، برگزاری نشست های تخصصی و صنفی با حضور فعالان گردشگری سراسر کشور، برگزاری کارگاه های علمی و برگزاری نمایشگاه تخصصی از جمله بخش های اصلی نخستین گفتمان گردشگری آسان خواهد بود.
شایان ذکر است ، استانداری خراسان رضوی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان از حامیان اصلی این همایش هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار