هجوم شهروندان به اسدلی، محور اسفراین را قفل کرد
بوران، بارش برف و یخبندان روزهای پنجشنبه و جمعه مناطق مختلف خراسان شمالی را درنوردید و به ویژه در گردنه ها مشکلات فراوانی را برای رانندگان و مسافران ایجاد کرد.
کد خبر: ۳۷۲۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸ 04 February 2017
بوران، بارش برف و یخبندان روزهای پنجشنبه و جمعه مناطق مختلف خراسان شمالی را درنوردید و به ویژه در گردنه ها مشکلات فراوانی را برای رانندگان و مسافران ایجاد کرد.
 هجوم شهروندان از بجنورد به سمت اسدلی و جاده اسفراین برای بازی در برف و تیوب سواری که رسم نانوشته روزهای بعد از بارش برف است، موجب اختلال و ترافیک شدید در رفت و آمد خودروها  در این محور شد و رانندگان دقایق فراوانی را در ترافیک در هوای سرد سپری کردند. طبق آمار ارائه شده از سوی مسئولان، بارش شدید برف و بوران طی پنجشنبه و جمعه صبح باعث گرفتاری 117 دستگاه خودرو و 435 نفر در مناطق  برفی مختلف شد که با کمک امدادگران امدادرسانی شدند و نجات یافتند. به گزارش خبرنگار ما هفته سرد زمستانی سالانه از قدیم الایام معروف به «چارچار» بوده که به گفته معاون اداره کل هواشناسی خراسان شمالی به طور میانگین بلند مدت، سردترین و برف خیزترین هفته زمستان است که امسال نیز خودنمایی کرد به گونه ای که بارش برف اغلب نقاط استان را در برگرفت و دمای هوا را در برخی از مناطق استان به منفی 12 درجه سانتی گراد نیز رساند. 
بارش برف در گردنه های برف گیر استان به ویژه در گردنه های امین ا...، اسدلی و «شیخ حسن»  در ساعاتی از روز پنج شنبه باعث کندی در تردد و مسدود شدن راه شد. بر اساس گزارش پلیس راه خراسان شمالی با وجود اقدامات نیروهای راهداری در گردنه های برف گیر اما به علت شدت برودت هوا و بوران و بارش برف، تردد در گردنه های امین ا... و اسدلی به سختی انجام شد و بدون زنجیر چرخ غیر ممکن بود و برخی از خودروها به علت یخ زدگی جاده در این گردنه ها از حرکت بازماندند و سرنشینان آنان به امداد رسانی نیاز پیدا کردند. 
طی بعد از ظهر پنجشنبه و صبح جمعه نیز گردنه شیخ حسن نقطه اتصال شهر شیروان به بخش قوشخانه مسدود شد. پلیس راه خراسان شمالی نسبت به توجه به سرمای هوا طی روزهای آتی به رانندگان هشدار داد تا مراقب یخ زدگی پنهان در جاده ها به ویژه در روی پل ها و پیچ هایی که در سایه قرار دارند باشند و با سرعت مطمئنه برانند تا دچار حادثه نشوند. «مشتری » معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز از به کارگیری 282 نیروی این معاونت برای پیشگیری از مسدود شدن راه های شریانی به ویژه در گردنه های برف گیر استان خبر داد و اظهار داشت: نیروهای راهداری استان از آغاز بارش ها با تمام تجهیزات خود برای بازنگه داشتن راه ها تلاش کردند و پس از پایان بوران و برف و بازنگه داشتن گردنه های اصلی استان اقداماتشان را برای بازگشایی راه های روستایی به ویژه گردنه شیخ حسن آغاز کردند. براساس اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان شمالی، در مدت بارش برف روز پنجشنبه 117 دستگاه خودرو در گردنه های برف گیر استان در برف و بوران گرفتار شدند که با کمک45 نیروی امدادی هلال احمر به 435 حادثه دیده، امدادرسانی شد. از این تعداد به 432 نفر به صورت سرپایی امداد رسانی شد و 3 مصدوم نیز به بیمارستان منتقل شدند. بر اساس این گزارش 10 خودرو در این مدت دچار حادثه شدند.
دمای هوا 8درجه افزایش می یابد
در همین ارتباط، معاون اداره کل هواشناسی خراسان شمالی از خروج سامانه بارشی از منطقه و افزایش 8درجه ای دمای هوا تا پایان هفته در استان خبر داد. «نصرتی» با بیان اینکه سامانه بارشی طی صبح امروز از منطقه خارج خواهد شد، گفت: کماکان دمای صبح  امروز و فردا در اکثر مناطق به زیر صفر خواهد رسید که این امر سبب یخ زدگی و لغزندگی معابر خواهد شد. وی اظهار داشت: روند افزایش دمای هوا از فردا تا پایان هفته ادامه خواهد داشت و بر این اساس هوای اکثر مناطق استان قسمتی تا نیمه ابری خواهد بود. وی تصریح کرد: طی 24ساعت منتهی به صبح روز گذشته دمای بجنورد منفی 6درجه سانتیگراد بود که طی همین مدت کوسه با کمینه دمای منفی12درجه سانتیگراد سردترین و سنخواست با بیشینه دمای 4درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان بود.  وی خاطرنشان کرد: طی این مدت دشتک مانه و سملقان با میزان 3.3 میلی متر بیشترین میزان بارندگی را در استان داشت./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار