رییس دامپزشکی کاشمر نزدیک‌تر شدن محل زندگی انسان با دام را در شهرستان کاشمر نگران‌کننده اعلام کرد.
کد خبر: ۳۶۹۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۲ 20 May 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی دکتر محمد عارفی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که خشکسالی‌های چند سال گذشته موجب شده نگهداری دام‌ها به صورت گله‌ای و تجمیع به صورت خرد و چکنه تغییر کند، افزود: متاسفانه دامداری های خرد در سطح شهرستان افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه نزدیک‌تر شدن محل زندگی انسان با دام نگران‌کننده است، افزود: قطعأ نزدیک تر شدن محل زندگی دام با انسان موجب افزایش بیماری‌های مشترک می‌شود.

عارفی خاطر نشان کرد: خرد شدن دامداری‌ها کار نظارت بازرسان دامپزشکی را سخت‌تر کرده است؛ به همین جهت از شهروندان تقاضا داریم گوشت مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تهیه کنند.

وی با تاکید براینکه دامداری‌ها باید از محل زندگی تفکیک شوند، بیان کرد: شیوع بیمارهای بروسلوز بیشتر ناشی از دامداری‌های چکنه و خرد است که کارهای مراقبتی را انجام نمی‌دهند.

رییس دامپزشکی کاشمر همچنین از مشاهده بیماری سیاه زخم پوستی در سال گذشته در کاشمر خبر داد و تصریح کرد: کنترل فرآورده‌های خام دامی یکی از وظایف اصلی دامپزشکی است که طی سال گذشته 176 هزار و 320 رأس گوسفند و بز و همچنین سه هزار و 44 رأس گاو گوساله بر علیه بیماری تب مالت واکسینه شده‌اند.

عارفی همچنین به واکسیناسیون دو هزار و 134 قلاده سگ بر علیه بیماری هاری اشاره کرد و گفت: در طی سال گذشته 610 هزار و 449 دام در کشتارگاه دام و بازرسی بهداشتی 11 میلیون و 800 هزار قطعه لاشه مرغ در کشتارگاه طیور این شهرستان بازرسی شدند که در نهایت بیش از 6 تن گوشت قرمز و 11 هزار و 500 لاشه مرغ ناسالم و غیر بهداشتی به دلیل بیماری و ضایعات ناشی از آن، از چرخه مصرف مردم حذف و معدوم شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار