مشاور انتظامی سازمان امور اراضی کشور:
مشاور انتظامی سازمان امور اراضی کشور گفت: بمنظور صیانت از اراضی کشاورزی و منابع ملی و طبیعی امسال با افزایش ۸۰ گشت جدید تعداد گشت های بازرسی سامانه ۱۳۱ در کشور به ۳۰۰ مورد خواهد رسید.
کد خبر: ۳۵۲۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱ 01 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، سرهنگ تقی ایروانی روز شنبه در سفر به قزوین روند فعالیت گشت های بازرسی امور اراضی استان را مورد ارزیابی قرار داد.

ایروانی با حضور در اداره امور اراضی قزوین ضمن تماس با گشت های بازرسی سیار در مناطق مختلف در جریان حضور بازرسان در اراضی ملی و کشاورزی برای جلوگیری از هر گونه تخلف قرار گرفت.

مشاور انتظامی سازمان امور اراضی کشور در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار مهر مهمترین برنامه های حوزه حفاظت از اراضی ملی را تشریح کرد.

۲۲۰ گشت بازرسی سیار در اراضی کشاورزی کشور

ایروانی در خصوص تعداد گشت های بازرسی در مناطق مختلف کشور گفت: در حال حاضر ۲۲۰ گشت بازرسی برای جلوگیری از تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی در سراسر کشور راه اندازی شده است و به تماس های ۱۳۱ رسیدگی می شود.

وی افزود: بر اساس قانون، هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ ها بدون اخذ مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع و قمع بناهای احداثی با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

ایروانی تصریح کرد: مشارکت و نظارت عمومی مردم شریف کشورمان بهترین و موثرترین راه برای حفاظت از سرمایه های ملی کشور است و شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی تلفن۱۳۱ و یا مراجعه به واحدهای کشیک مستقر در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها و مدیریت‌های امور اراضی استان ها اطلاع دهند.

وی اضافه کرد: با کمک رسانه ها باید سامانه ۱۳۱ بخوبی معرفی شود تا مردم این سامانه را شناخته و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در تغییر وتخریب اراضی کشاورزی مسئولان را مطلع کنند تا برخورد قانونی صورت گیرد.

روزانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ تماس تلفنی با سامانه ۱۳۱

ایروانی بیان کرد: به طور متوسط روزانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ تماس تلفنی با سامانه ۱۳۱ انجام می شود که نیمی از آنها به ماموریت عملیاتی منجر می شود و ۵۰ درصد مابقی نیز موضوعات مربوط به محیط زیست، منابع طبیعی، ادارات تابعه است که رسیدگی می شود.

وی تصریح کرد: اعتوماد مردم به سازمان امور اراضی و سامانه ۱۳۱ موجب می شود بتوانیم از برخی تخلف ها در عرصه اراضی کشاورزی جلوگیری کنیم لذا مصمم هستیم با رسیدگی بموقع به درخواستها و گزارش های مردمی این سامانه را تقویت کنیم.

ایروانی اظهارداشت: در تلاش هستیم با کمک دستگاههای ذیربط، فعالیت خود را در زمینه منابع انسانی، خودرویی و موتورسیکلت ارتقاء بخشیم.

سرهنگ ایروانی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف سامانه ۱۳۱ دادن مشاوره به مردم است ادامه داد: باید کارشناس مشاور به عنوان فرد آگاه از همه امور مربوط به زمین، راهنمایی های لازم را به مردم ارائه دهد زیرا انباشت پرونده ها در محاکم قضایی نشان می دهد برخی افراد به دلیل نداشتن آگاهی از قوانین و مقررات مرتکب خطا و تخلف می شوند که با مشاوره می توان این روند را اصلاح کرد.

گشت های بازرسی تقویت می شود

ایروانی اضافه کرد: امسال درصددیم تا با افزایش ۸۰ گشت بازرسی سامانه ۱۳۱ تعداد گشتها را به ۳۰۰ مورد برسانیم که این کار به ارتقاء کیفیت خدمات ارائه شده کمک خواهد کرد.

وی اظهارداشت: از دیگر اولویت های سازمان امور اراضی در حوزه صیانت از منابع طبیعی تجهیز استانها به دستگاههای به روز مانند جی پی اس، تبلت و تامین خودروهای مورد نیاز است.

مشاور انتظامی سازمان امور اراضی کشور یادآورشد: با استفاده از نرم افزار موجود در سازمان با سیستماتیک کردن فعالیتها( GRM) زمینه نظارت متمرکز بر گشت ها و تخریب اراضی کشاورزی و منابع طبیعی را به صورت آنلاین انجام می دهیم که این کار در زمینه صیانت از منابع خدادادی بسیار موثر است.

وی در پاسخ به این سوال که چه استانهایی در معرض تهدید تغییر کاربری اراضی کشاورزی هستند گفت: استانهای شمالی بیشترین تهدید را دارند و قزوین هم به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و قطب بودن کشاورزی و صنعتی در معرض تهدید جدی است که باید مورد توجه جدی و مراقبت گشت و بازرسی قرار گیرد.

در استان قزوین هشت گشت بازرسی امور اراضی به طور روزانه وضعیت تغییر کاربری غیر مجاز و تخلف حتمالی در اراضی کشاورزی را رصد کرده و با آن برخورد می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار