امام جمعه کرمانشاه:
امام جمعه کرمانشاه با اشاره به طرح تمدید 10 ساله تحریم ایران در سنای آمریکا، گفت: آمریکا خباثت و نا‌نجیبی خود را از روزهای نخست تشکیل انقلاب تا به امروز به مردم ایران ثابت کرده است.
کد خبر: ۳۳۷۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶ 02 December 2016
به گزارش خبرگزاری تابناک و به نقل از فارس از کرمانشاه آیت‌الله شیخ مصطفی علما در خطبه‌های پیش از نماز جمعه امروز با اشاره به طرح تمدید 10 ساله تحریم ایران در سنای آمریکا، اظهار داشت: آمریکا خباثت و نا‌نجیبی خود را از روزهای نخست تشکیل انقلاب تا به امروز به مردم ایران ثابت کرده است.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه تمدید تحریم‌ها برخلاف تعهدات آمریکا در برجام است، گفت: امروز ایران ‌به استقلال کامل رسیده است، اما آمریکا ‌در موقعیت‌های مختلف سیاسی‌، اقتصادی‌، اجتماعی و ...در حال ضعف است.

وی با بیان اینکه نتیجه تحریم‌های ایران کشف استعداد و ظرفیت‌های مختلف جوانان ایرانی است،ادامه داد: دومین نتیجه تحریم‌ها شکستن هیبت و بی‌اعتنایی به دشمنان بود.

علما با بیان اینکه ایران از تهدیدی‌های دشمنان نمی‌ترسد، خاطر‌نشان کرد: امروز خودباوری ملت ایران در زمینه‌های مختلف از جمله عرصه‌های علمی و نظامی به ثمره رسیده است.

وی به حادثه تروریستی حله عراق اشاره کرد و با تسلیت و تبریک شهادت عده‌ای از مردم خوزستان در این حادثه، گفت: راهپیمایی بی‌نظیر اربعین حسینی رعشه به اندام دشمن انداخته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه همچنین با تسلیت جان‌باختن تعدادی از هم‌وطنانمان در برخورد دو قطار در سمنان، افزود: در این حادثه تلخ و جانسوز عوامل انسانی مقصر شناخته شده است و در این راستا از مسؤولان و دست‌اندرکاران این حادثه دلخراش می‌خواهیم از این حوادث دردناک به آسانی عبور نکنند و پیگیر مسئله باشند.

علما با اشاره به دهه وقف، بیان کرد: امروز باید دنباله‌رو مقوله وقف این سنت زیبا باشیم و به آن اهمیت دهیم.

امام جمعه کرمانشاه از تمامی دستگاه‌های دولتی خواست با اداره اوقاف و امور خیریه هماهنگی و همکاری لازم را داشته باشند و تصریح کرد: نباید وقف را از ذهن دور کرد، لذا هر کدام باید در این راستا به سهم خود تلاش کنیم.

وی وقف را ثروت و اموال عمومی دانست که بسیاری از مشکلات کشور به واسطه آن حل می‌شود و ادامه داد: اگر مالی در راستای وقف صرف کارهای علمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی شود، پیشرفت و حل مشکلات را نیز به‌ دنبال دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه 16 آذر‌ماه روز دانشجو را به دانشجویان تبریک گفت و افزود: دشمن به‌دنبال انحراف جوانان ایران اسلامی است، دانشجویان بدانند که امروز تنها راه پیشرفت نظام استفاده از توان و استعداد داخلی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار